måndag 30 september 2013

Wilson


PÅ loppisen vi besökte i helgen kunde jag inte motstå denna väl använda bollen.....


Amerikansk fotboll. Tycker det är så snyggt med gamla och väl använda sportredskap i inredningen. Typ gamla käglor, tennisracketar mm


Dock kan jag inte låta bli att associera den till filmen Cast Away med Tom Hanks. Lite info om filmen:

"Chuck Noland (Tom Hanks) arbetar hos företaget FedEx och lever ett liv som helt styrs av klockan. En livsstil som får ett abrupt slut när han som ensam överlevande spolas iland på en öde ö efter en hemsk flygkrasch. Medan Chuck kämpar för att klara livhanken upptäcker han att hans egen personliga resa bara börjat".

Text lånad från wikipedia


I filmen spolas en kartong upp på land (från flygplanet), med en volleyboll i från tillverkaren Wilson. Och den kommer att bli en ständig följeslagare för Tom genom hela filmen. En suverän film, se den om ni inte redan gjort det....*TIPS*

Idag har Donnan fått mat för första gången sen hon flyttade till oss, och tack och lov gick det jättebra! Ett steg i rätt riktning mot att hon ska känna sig trygg här i sitt nya hem! Sen jagar jag en veterinär idag då ena katten fått en stor kal fläck bakom ena örat. Då jag googlade på det fick jag veta att det kunde vara hormonellt, men jag vill gärna bli lugnad av en veterinär för säkerhets skull....

Önskar er alla en bra start på veckan!



Kram Linda



Inga kommentarer: