lördag 28 september 2013

Donna September


Tror ni de kan bli bästa vänner?

Jag kan ju inte hålla mig...jag måste ju bara få presentera min för tidiga födelsedagspresent från Anders. En alldeles egen liten ljuvligt vacker majsorm!


Hon är ca 1 år gammal och ungefär 40 cm lång. Och hon kommer troligtvis växa en meter till (!) Hon ska matas med döda möss (som tinas upp från frysen), och det är ju smällar man får ta *även om det kommer kännas jobbigt och ta emot*


Hur som helst, så är jag helfrälst i denna "lilla tjej". TYVÄRR så måste vi nu låta henne vara ifred helt i hennes "nya hem", så hon får lära sig att känna igen sig och bli trygg i terrariet (som INTE är VITT -det ni....). Och ni kan ju gissa om det kliar i fingrarna? Vi vill ju bara hålla henne hela tiden....men vi får nu hålla oss till tåls några dagar. Ni kommer säkert att få se mer av våran bebis framöver, och som rubriken antydde är hon döpt till Donna September.


Kram Linda


Ps. Tusen tack för alla värmande ord och kommentarer till det förra inlägget. Jag blev alldeles alldeles varm i hjärtat. Och inser ju att utan er- så vore livet inte komplett. Vad mycket fint ni skriver, jag blev verkligen rörd och stum av tacksamhet. Tack för ert fina stöd. Alla har vi ju våra dippar emellanåt.....Jag bloggar nog på ett tag till -om än kanske ännu lite mindre privat....



2 kommentarer:

Livingroom sa...

Hjälp...ha nu inte föör många inlägg på ormen för jag vågar inte läsa din blogg då,..;) HATAR ormar. Och OM du har bilder på den så VARNA redan under den föregående bilden så jag snabbt kan scrolla över..;))

Men vilka härliga bilder från vardagsrummet. Så fint då solen tittar in. Man borde visst fota mer nu då dagarna snart inte är ljusa alls.. På lager liksom!

Kraam!

Huset på Backavägen sa...

Haha, du är rolig du. En orm! Hujedamej...
Kram Anki