lördag 28 september 2013

Förlåt....


Jag ber om ursäkt om det var fler som ogillade mina bilder på Donnan (ormen), jag ska varna er i förväg i fortsättningen. Kan passa på direkt då att säga att det kommer några bilder på henne även i detta inlägg. Nyhetens behag månne? Lovar i a f att INTE lägga upp bilder då hon äter...*promise*


Idag var vi en sväng på loppisrunda i området. Tyvärr gjordes inga större fynd. Men köpte denna gamla lampa (elektrisk) för 40:-. Helt OK, tycker jag!

Avslutar med några fler bilder på våran Donna då -som verkligen spelade oss ett spratt i morse! Då jag kom upp i morse för att titta till henne, var "buren" TOM (?)! Jag vet att dessa har en alldels utmärkt förmåga att hitta rymningsvägar, trots att man trodde det var omöjligt för dem att ta sig ut....

Vi letade igenom hela buren (läs terrariet), och fick lite smått panik faktiskt. Vi letade igenom sofforna, fåtöljen, under skåp, ovanpå hyllor, bakom element -men ingen Donna.....


I ren förtvivlan ringde jag uppfödaren i hopp om att han kunde tipsa oss om ställen hon kunde gömma sig på. Hans svar var:
-Jag är 100% säker på att hon är kvar i terrariet.....


Så denna gång plockade vi ur precis ALLT i terrariet, och kände återigen igenom barken/spånet...Tror ni inte att "lilla" Donnan låg nergrävd LÅNGT där nere i barken?


Lyckan var total och naturligtvis fick vi lov att "kela" lite med henne i rena lyckoruset! Min värsta farhåga var ju att katterna hade fått tag på henne.....


Men slutet gott, allting gott denna gång! Men visst måste ni hålla med om att hon är vacker? Ovanligt lugn tycker jag också hon verkar, i a f då jag jämför med grannens ormar *blink* Men det är väl som med barn -att man favoriserar de sina SÅKLART!

Idag tog vi även en tripp till Sågmyra och Lager 157. Min 16-åriga dotter övningskörde hela vägen, och det gick jättebra. Men jag kan väl inte sticka under stolen med att jag var lite nervös ändå där i baksätet.....

Imorgon blir det en tur ner till Stockholm med ett flyttlass. Anders äldsta son med flickvän flyttar dit....

Hoppas ni alla har en fortsatt skön helg!


Kram Linda




1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du varnade gör Ormen...Jag har nämnligen Ormfobi så scrollade ner det fortsaste jag kunde hihi men...Grattis till din lilla "Sir Väs" förstår att du är stolt!

/Kram Annmi