torsdag 12 september 2013

Minne från Turkiet


Detta blomskott ovan tog jag med mig hem från Turkiet, då jag och ena dottern var där i maj. Med hopp om att det skulle överleva. Jag planterade det och vattnade, och vattnade. Men ingenting hände. Jag hade krukan ute under sommaren. Men ingenting hände.

Men dra på trissor, nu ska ni få höra! Jag satte över denna glaskupa -på prov- för inte så länge sedan, och reste sig bladen upp direkt (?!?!) Innan dess hade bladen bara hängt, men inte sett döda ut på något sätt. Så nu börjar det hända grejer *glad*

Om det fortsätter gå bra, så kommer den förhoppningsvis se ut så här så småningom:


Bild ovan från Turkiet-resan  i maj 2013


Hoppas! Frågan är nu bara vad jag ska ersätta glaskupan med, då den växt ur den.....



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh,så vacker den kan bli ...Hoppas!
/Kram