fredag 6 september 2013

Skolplanschen


Eftersom min lillebror uppenbarligen tycker att jag BARA visar bilder på mina orchideér (eller buskar som han kallar det på facebook), så kommer här ett inlägg då med skolplanschen jag skrev om i tidigare inlägg.


På den gamla skänken har jag i princip samma saker som jag har haft sen lång tid tillbaka. Men varför ändra, då jag är nöjd?


Mina älskade gamla mormorskängor från Danmark. Älskar patinan på dem! Men så kostade de därefter också....Jag ser nu på denna närbild att någon liten misse har gått och strukit sig emot dem, tur jag har en hel låda full med klädroller-refiller *blink, blink*....


HÄR hamnade i a f skolplanschen! Och jag älskar den! På sidan av min blogg kan ni klicka er vidare till mina tradera-auktioner med två andra -jättefina- skolplanscher med fiskar på. Finns även länkar till auktionerna i inlägget nedanför detta.


På den gamla skänken hänger små kransar gjorda av ståltråd som har blivit vitmålade. Köpta av en kär vän som har varit på semester, men som idag äntligen är hemma i Sverige igen!


Nackdelen med gamla skolplanscher är att de kan vara lite böjda i hörnen. Om man vill hänga dem på en vägg, så hänger de ofta inte helt rakt längs väggen. Men det råder JAG bot på genom att spika in en liten spik i vardera hörn. Vill man däremot ha dem stående på en skänk/ett bord eller dylikt, så märks det inte om de är lite böjda. Det är ju inte så konstigt egentligen heller att tiden har satt sina spår på dem, då de har några år på nacken.

Glöm inte att rösta i min enkät här också på högersidan är ni snälla.

Önskar er -återigen då- en trevlig helg!



1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt snyggt & som sagt Varför ändra när man är nöjd :)
/Fredagskram Annmi