måndag 9 september 2013

Köket


Tack alla ni som röstat i min enkät på sidan! Just nu vill de flesta av er (som röstat) se mer ifrån vårat kök. Så håll till godo -här kommer en drös med bilder!


Köket är ju litet, och väldigt opraktiskt. Vi har vilda planer här med. Anders vill stänga "gången" till matrummet för att få köket större, men det vill inte jag! Jag vill ha kvar "gången" och de garderober som finns där emellan.


Hur som helst, så är det JAG som nyttjar köket till 90%. Och trots den minimala spisen ni kan se ovan -och den pyttelilla diskbänken/diskhon samt den lilla bänkdiskmaskinen, så tycker jag att det fungerar väldigt bra.


Ni kan se här den lilla "gången" jag pratar om, som leder in till matrummet -och som man kan stänga igen med en skjutdörr. I gången är det en garderob åt vardera håll. Jag är väldigt förtjust i alla de förvaringsmöjligheter vi har i huset (och som var mer vanligt förr) Det är tre STORA kattvindar, matkällare och tre större garderober inbyggda. Me like!


Ni kanske undrar varför vi inte skaffat större diskmaskin -åtminstone- då vi är så många i familjen? Det är helt enkelt för att det innebär ett lite större projekt, så det sparar vi tills den dagen ev hela köket ska byggas om....


Här står jag i hallen och fotar in mot köket.


Köksbänken brukar det sällan vara så här rent och undanplockat på. För av någon anledning är det bara JAG som vet vad en disktrasa är *ähum* Insynsskyddet ut mot vägen - där bussen går och folk promenerar alldeles utanför- är suveränt, men på vänstra sidan har katterna en öppning. För där sitter de dagligen och tittar ut.


Jag har fotat huset utifrån också, så det kommer bilder på bl a det med sen längre fram....


Här kan ni se matrummet skymta. Ja, det var nog hela lilla köket från alla vinklar och vrår känns det som. Visst drömmer jag emellanåt om ett IKEA- kök i gammalt stuk, men var sak har sin tid.

Eller hur?

Ps. Tusen tack alla ni fina för era söta kommentarer! Jag har inte kikat runt på alla era bloggar på länge..hoppas få tid till det i veckan....



2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh så fint du har det!
Önskar dej en fin vceka
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Ett ord bara ...
/Kram Annmi