tisdag 22 april 2014

Våran tisdag


Hej på er denna soliga tisdag! 
Idag bjuder jag på några bilder från lite olika vinklar och vrår här hemma. Dagen här har varit lugn, då jag fortfarande dras med den riktigt elaka förkylningen. Ont i kroppen, hals, huvud och bröst som värker o s v


Förkylningen har suttit i så länge nu, och dessutom blivit värre. Jag kan inte se något annat samband än att det är värmen ute som får bakterierna att frodas? Det är ju så svårt att helt hålla sig inne också, då det är så underbart väder ute.


Barnen har ju påsklov nu, och mina tonåringar är så hjälpsamma och snälla -så de var och handlade åt mig (läs oss) idag. Vad gjorde jag utan dem?


Då rosorna i vardagsrummet hade blommat över, så satte jag några enkla blad i flaskorna istället. Det blev bladverk från lupiner. Så fint, tycker jag! Det behöver absolut inte -bara- vara blommor.


Här nedan ser ni mina två äldsta tonåringar fixa mat.


Idag blev det hemgjord pizza.


Mums, så gott det var!


Annars har dagen tillbringats i solen, i a f för äldsta dottern....(mobilbild)


Anders har fortfarande jour, och intar gärna hammocken i väntan på att telefonen ska ringa. Denna bild nedan är dock från igår (mobilbild)....


Hoppas ni alla har det riktigt bra!

 Här knaprar jag på med ipren, och hoppas på att snart få vara frisk igen!


Kram Linda



2 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Vilka härliga vårbilder du bjuder på. Hoppas du kryar på dig! Här hemma bjuds det på magsjuka, så jag hoppas jag slipper undan.
Kram Anki

toves sammensurium sa...

Alltid en fryd å titte inn hos deg,alt er bare så himmelsk vakkert!!!Misunner deg som kan ha alt hvitt,her med våre hunder og katter er det umulig.
Håper du er frisk igjen og nyter deilig vårdager :))))
Den pizzaen ser farlig god ut!
Toveklem:)