måndag 7 april 2014

Skosamling och katten Klara hemma igen


Hej bästa ni! 
Idag mår jag mycket bättre. Eller rättare sagt -nu har all luft precis gått ur mig. Det känns som att jag skulle kunna sova ett dygn -eller två- men istället så ska jag iväg och jobba natt. Nåväl. Huvudsaken att våran älskade katt Klara äntligen har fått komma hem igen (idag) Jag har legat vaken hela natten tills idag (måndag), och då jag väl lyckades somna framåt småtimmarna (ca 06.00), så vaknade jag stup i kvarten för att kolla att jag inte missat något samtal från veterinären....


På eftermiddagen ringde veterinären så till slut. Och då var jag UTOM mig av oro! De visste inte vad hon drabbats av. Troligtvis ett virus, eller att hon ätit något olämpligt. Så nu får hon gå på specialfoder ett tag (för magens skull) Lite spak är hon, men annars pigg. Några tusenlappar fattigare är jag, men hon är naturligtvis värd varenda krona!


Det är verkligen nackdelen med att ha djur. Då de blir sjuka/mår dåligt eller dör...Men det positiva väger ju -tack och lov- upp det hela!

Jaha, dags att förbereda sig inför kommande nattjobbet! 



Kram Linda


Ps. Bilderna överst visar min samling av gamla barnskor förresten.




Inga kommentarer: