söndag 6 april 2014

Sliten bänk & deppigt....


Här har ni den nya s k möbeln som jag har fyndat! En bänk som -i mina ögon sett- är enormt fint sliten! Den ska absolut INTE målas, utan den ska få fortsätta vara så här perfekt sliten. Riktigt VINTAGE....


Den står nu nere i sovrummet, och vi får se om den blir kvar där eller ej? Bilderna är lite gryniga p g a mörkret där nere i källaren. Och tycker ni att golvet ser skitigt ut, så är det märken efter alla gånger jag har dragit möbler och flyttat runt (=nackdelen med vitmålade golv)


Naturligtvis så ska Milla vara med mig, så ni får ett par bilder på henne med. Hon är lite extra mammig nu, för hennes syster Klara ligger inne på djursjukhuset.

Hon har spytt i flera dagar, och fick igår inte behålla maten. Och efter telefonrådgivning med jourveterinären, så ville de att vi skulle komma. Och då blev hon kvar med dropp, plus att de bl a röntgade henne också.

Jag var helt inställd på att vi skulle få hämta hem henne idag (söndag), men veterinären ringde och berättade att hon inte ville äta...så hon blir kvar åtminstone en natt till. Veterinären upplyste oss också om att kostanden nu låg på ca 8000:-, och den stiger ju hela tiden....men tack och lov hade jag förståndet att försäkra våra katter direkt då jag skaffat dem. Men nog lär vi ju få betala en del själv i a f. Självrisk och ev 20% av kostnaden, tror jag? Kosta vad det kosta vill, har man djur måste man ta hand om dem också!

Fortsättning följer angående det....

Idag var det matdag för båda ormarna *varning för bild*

Och här nedan ser ni våran minsta orm...på jakt....efter mat....


De blir väldigt aktiva då de är hungriga, och söker då föda i terrariet.

Känner mig verkligen deppig och låg nu, jag saknar verkligen Klara. Jag är orolig och vill bara att hon ska komma hem igen....jag ska nog vila lite i soffan -få se om det känns bättre sen?



Kram Linda



Inga kommentarer: