onsdag 30 april 2014

Presenter från hjärtat


Igår bad jag Anders köpa med sig senaste numret av bibeln (Jeanne D arc Living) hem efter jobbet. Men det var inte bara tidningen som fick mig på gott humör...inuti tidningen låg nämligen dessutom en liten present. Rakt från hjärtat....

Anders har en stor berguv som håller till på området där han jobbar. Berguven lever ett lyxliv där tack vare alla råttor (läs invasion) som bor i alla sopberg....

Hur som helst, så hittade han en sån stor och fin fjäder efter berguven. Och då tänkte han på mig, och tog den med hem till mig. Vad glad jag blev! Den var ju så vacker! Tack älskling!

Verkligen en present med omtanke. Jag föredrar verkligen sådana presenter mer än något som någon bara hafsat åt sig från affären, "bara för att"......


Lika glad blev jag över presenten jag fick från Frun sist. I a f FÖRST....
Hennes presenter är alltid fyllda av omtanke och kärlek. Likaså trodde jag om denna...
Ett fint litet silvrigt inslaget paket. Jag gissade på att det var några blomfrön från någon blomma jag gillade...
Och vad tror ni att det var?

En stor och äckligt blodfylld fästing (som hon plockat från en av hennes katter)!!!!

Vi har ju även en bitsk/ironisk/humoristisk jargong oss sinsemellan...så vad kan jag säga mer än att: Hämnden blir ljuv....*hehe*

Sist men inte minst. ÄNGLAHEM -tusen tack för din fina kommentar! Du satte verkligen huvudet på spiken med vad jag menade....det där med komplicerade förhållanden....(talar inte om Anders eller barnen) Kram på dig!


Och stor kram även till alla er andra! Ha en skön valborg//Linda



Inga kommentarer: