söndag 20 april 2014

Påskhelgen -så långt- i bilder


Hej på er! Hur har ni det -mitt i påskhelgen?


Här är allt bra, förutom en envis förkylning som inte riktigt vill ge med sig. På kvällarna och morgnarna kraxar jag som en kråka, och halsen ömmar. Tur att det känns lite bättre dagtid.
Vilket underbart väder vi har här! Hoppas det är sol även hos er?!


Nu blev det dock lite molnigt, så då passade jag på att gå in en stund. Anders har jour, och idag verkar det ena jourjobbet avlösa det andra (tråkigt nog) Igår kväll var jag och Anders hem till några goda vänner, och vi hade det SÅ himla trevligt. Men jag kan väl erkänna att det känns på idag. Det där extra vinglaset hade man ju kanske kunnat undvika -med facit i hand.....


Jag bjuder er på några trädgårdsbilder idag, från de senaste dagarna.


Anders har -de senaste dagarna- lagt all fokus på den kommande auktionen (8 juni), då han bl a auktionerar ut massor av cyklar, verktyg, maskiner och annat hittegods. Själv har jag fått en hel del gjort i trädgården. Jag har grävt ner ekan (ovan), och fyllt den med jord och jordgubbsplantor. Och tro mig- det var ett riktigt slitgöra! Jag var helt färdig efteråt.


En av rabatterna har fått sig en makeover.


Somriga dynor från Ö & B har inhandlats tidigare (men jag visar dem först nu på bild).


50:-/styck, det är bra pris -tycker jag!


Jag längtar efter att få köpa sommarblommor som jag kan plantera ut i cykeln bl a.


Tazetter som jag tidigare petade ner i jorden (efter att ha köpt på kruka), kommer nu upp igen. KUL!


Pallkragarna har blivit "kattsäkrade"...och det är så skönt att slippa behöva oroa sig för att de kissar och/eller bajsar i odlingarna. Här nedan odlar jag lök.


Och på bilden nedan kommer det redan upp massor av små rädisor-plantor.


Vinbärsbuskarnas bladverk har snart öppnat sig helt. Det är så härligt att få se allt vakna till liv. Idag har jag sett årets första citronfjäril, humlor, och en nyckelpiga. Och så även flugor då förstås.


Idag så unnade jag mig faktiskt att sola också. Jag kan ju inte BARA slita och jobba *blink* Jag försöker lära mig att lyssna på ljudböcker, men det går tyvärr inte så bra....


Antingen så är bokvalet för dåligt (och inte passar mig), eller så krävs det mer koncentration från min sida? Jag är nu inne på tredje ljudboken..de andra två gav jag upp p g a totalt ointresse.

Nåväl. 

Hoppas Anders kommer hem snart, för nu är jag hungrig -och han skulle köpa med sig pizza hem. MUMS!


Vi ses nog imorgon igen!


Kram Linda




1 kommentar:

Mee and Molly sa...

Va fint du har det, blir pizza här med efter en dags slit i trädgården ha det gott Kram MM