tisdag 15 april 2014

Mårbacka-pelargon


Nu blommar mina övervintrade mårbacka-pelargoner för fullt. Underbart! Jag älskar dem verkligen! Och så har det även börjat skjuta upp små skott i landet ute (och även inne) Vilken känsla! Och när jag ändå uppdaterar så tänkte jag passa på att berätta att lilla Klara (ena katten) började spy igen för några dagar sedan då hon gick tillbaka till sin "vanliga mat", efter att ha gått på skonsam kost från veterinären (sen hon var inlagd på djursjukhuset) *SUCK* Så jag åkte till veterinären och köpte en större påse skonsam kost -"bara 519:-"- och genast verkade hon bli bättre...vi får låta henne äta enbart denna mat en längre period nu...få se?


Sen tänkte jag passa på att berätta hur det har gått för mitt knä. Mycket för att jag ska kunna se tillbaka här (om ett tag) och jämföra, då bloggen min fungerar som en dagbok. För er som inte vet, så ramlade jag då jag åkte slalom (23 februari) och gjorde illa mitt ena knä. Det har nu gått snart två månader, och det är mycket bättre. MEN. Fortfarande så kan jag inte sitta ner på mina knän. Det går bara inte. Jag kan böja mig på huk (en liten stund), men kan INTE sitta på knäna. MYCKET FRUSTRERANDE! Jag undrar hur länge det ska dröja innan det blir bra igen? Och sen funderar jag ibland över om det någonsin kommer att bli bra igen? Är det någon som har erfarenhet av detta, så berätta gärna! Fortsättning och uppdatering angående DET, längre fram....

Hörrni vi ses imorgon igen, sen tar nog jag påsklov några dagar.



Kram Linda





Inga kommentarer: