söndag 30 juni 2013

Min/våran vecka


Heej, här är jag tillbaka igen efter en hektisk -men rolig- vecka! Hoppas ni alla mår bra? Här kommer MASSOR av blandade bilder från veckan som gått (tagna med mobil PLUS kamera)

Först några bilder från tisdagen då vi var på Gröna Lund i Stockholm. Det var jag, min mamma, min Ida och min lillebrors två flickor. Här nedan ser ni kusinerna....


Och vi åkte karuseller så det stod härliga till...Här nedan är min mamma på väg upp i trappen till Lustiga huset med min ena brorsdotter. Och det gick inte bra alls, så de fick stanna trappen :/


Här ska vi åka "gungorna"...den stora och nya ECLIPSE är precis likadan, bara det att den åker upp 120 meter i luften innan den börjar att snurra. Men den var det 70 minuters (!) väntetid till, tack och lov ;) Så jag "slapp" den....


Men en tur i INSANE blev det för mig och min dotter, och den var FRUKTANSVÄRT OTÄCK.....Men jag GJORDE det!


Och så fick jag med Ida in i spökhuset också. Där går det utklädda människor i mörkret och skräms...*kul*


Naturligtvis har det hänt lite här hemma också...Ett insynsskydd av bambupinnar har satts upp emot grannen, och som sen såklart har målats vit....:P


Blev riktigt nöjd :)


Nu ska bara rabatten ta sig också....


En ny tygvinda har jag också gjort (då jag kastat min gamla)....


Så enkelt, men så fint då den vajar i vinden....


Klippt gräset och haft sönder våran nya gräsklippare har jag också hunnit med sen bilden ovan togs....Och så har det fått komma in lite FÄRG här hemma, då jag S.Y.T.T nya köksgardiner!


Jag har alltid älskat rutigt i kombination med pelargoner (bilder tagna med blixt här)!


Jag svor och trilskades i flera timmar med detta (då jag HATAR att sy), men det gick ju till slut :)


Nu ska bara en soffdyna till kökssoffan -i samma tyg- också sys....Och så ska sladden ni ser på bilden ovan bort. Nu då Anders har semester ska han få ta itu med en massa "småjox", som bl a att fixa kontakt inuti skafferiet istället för utanpå...

På fredagen var vi till Ludvika på festival och såg Magnus Uggla tillsammans med fina vännerna Kajsa och Micke (se bild nedan på Kajsa)


Uggla bjöd på mycket dans och sång, och t o m taket hade -som ni kan se- publik! Då showen är slut -och jag knappt har någon röst kvar- vänder sig damen om som stod framför mig och säger:
-Vilken fin röst du har.
Tror ni jag blev paff, eller? Hon måste ha glömt hörapparaten hemma....;)


På lördagen satte vi oss sen på tåget mot Stockholm igen. Men denna gång bara jag och Anders. Vi bodde på Hotell Scandic på Hasselbacken (Djurgården), och det är ju så himla fint!


Och så ligger det ju dessutom granne med Cirkus, där vi då skulle se konserten med Pet Shop Boys :)

Här nedan är vi inne i cirkus, och folk har börjat strömma till....


Vi stod längst fram och det var INGEN SOM HELST trängsel. Underbar show, den bästa jag sett -helt klart!


Svårt att få till bra bilder med mobilen, speciellt också då han/de rör sig och ljuset inte är det bästa :/


Det var riktigt påkostat med olika effekter och flera scenombyten. Duktiga dansare var det också!


Och så var -OCH ÄR- som sagt deras utstyrslar då lite udda.....


Vi dansade och sjöng tills varken rösten eller benen knappt längre bar....


Man ville aldrig att showen skulle ta slut....

Här kommer en inspelning från då de framförde låten SUBURBIA :) OBS! Kan inte ses från mobil....


Konfetti sprutades ut över publiken av stora maskiner, jag samlade lite som ni kan se nedan....


Vi visste sen förut att ett ex till mig också skulle dit, så vi sprang på honom då showen var slut. Han ville att vi skulle följa med han och hans sällskap och äta, så vi sa att vi skulle komma efter att ha hämtat varmare kläder på hotellrummet. Men då vi kommer ner från hotellet igen så står det en folkmassa utanför cirkus och väntar på att Pet Shop Boys ska ge sig av därifrån....och vilket jubel då de väl kom ut! Jag trodde de skulle sätta sig i bilen och åka, men de kom faktiskt fram till oss och skrev autografer :) Här nedan ser ni Neil (sångaren) i glasögon, då han skriver autografer åt de lite längre bort...


Sen kom han då till slut till mig :) Jag bad Anders ta kort medans han skrev på min arm, men Anders hann inte *KARLAR* ! ;) Så ryggen blev allt som fastnade på bild...Jag klappade i a f Neil på axeln och sa att:
-"They were wonderful" :) *på pinsam engelska*


Min autograf nedan...el ok- kråka rättare sagt :/


Sen kunde jag inte låta bli att jävlas lite med mitt ex -och nära vän- Magnus. Han vet inte om det själv, men lär ju få reda på det då han ser detta...Tog denna bilden nedan och lade ut på facebook där jag skrev att Magnus hälsade till alla singelkvinnor (då han själv är singel) *ha ha* Sorry Magnus, men kunde inte låta bli.....;)


Söndagen (idag) så var vi till vattenmuseét Aquaria invid Gröna Lund, det var kul :)


Att få se alla stingrockor och muränor m m, fick mig att tänka tillbaka till -och minnas- Egyptenresan. Då jag faktiskt såg sådana LIVE under mina snorklingsturer....


Tänk att jag hade en sådan här stingrocka under mig i Röda Havet....


Och även en muräna (bild ovan).....


De här äckliga ålarna (bild ovan) förundrade mig lite...de levde med kroppen nedgrävd och huvudet ovan sanden då de inväntade föda...*blä*

En sjöstjärna har jag däremot aldrig sett i det vilda, tyvärr....


Sen åkte visst Anders kläder av också, han kände för att näcka lite...;) *SKÄMT*


På väg därifrån hade vi DEN STORA TUREN att få komma nära en svanfamilj :)


Här ovan är mamma svan med hennes ungar....


Hanen blev kaxig och bröstade upp sig då jag kom FÖR nära....*gulp*


Och han var ingen liten fågel om vi säger så....


Så oerhört vackra djur....


Är så lycklig att jag fick komma dem så nära, och att de lät mig fotografera :)


Sen tog vi Djurgårdsfärjan tillbaka till Gamla Stan för lite mer shopping....


Och trots att det var söndag, var trängseln -som vanligt- STOR....Bilden nedan är inte från gamla stan, utan från shoppinggatan i Stockholms centrum (info till mina utländska läsare)....


Är ni med fortfarande, eller har ni gett upp? NU kom i a f sista bilden :) Vi har haft en fantastisk vecka, verkligen! Men nu är vi trötta...Vi ses imorgon igen!




5 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej hej !

Många fina bilder.
Det verkar som ni har haft riktigt härligt !
Mysigt med upplevelse. Det blir minnen för livet.

Håller med dig att insem var sä Otäck!!!!

Ha en fin kväll och nästa vecka ! Kram

Livingroom sa...

Mycket ni hunnit med. Vilken kul vecka. Inleder min första semestervecka nu och hoppas vi hittar på en massa, barnen o jag. Mannen blir ledig först om tre veckor.

Huset på Backavägen sa...

Är så avis på Pet shop boys. Lyssnade och njöt från din video! Vi åker på semester nu men dina tavlor med fjärilarna är sååå fina. Få se om de finns kvar när jag kommer hem så kanske jag är spekulant. Må så gott!
Kram Anki

Carina sa...

Å underbara foton <3 snacka om att jag får "hemlängtan" (lite i alla fall) när jag ser Sthlm...det är ju inte sååå himla långt att åka men det blir allt mer sällan jag/vi åker upp....Numera är det sönerna som drar upp till sina gamla hemtrakter :)
Det var så snyggt som ni gjort i trädgården, jag måste visa mannen, då blir han suuuuperlycklig :)
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Vixina sa...

Hej!

Såg din fina bild på vit bambu och tänkte att jag skulle låna den till min blogg. Letade nämligen efter bra bilder på just vit bambu och din kom upp.