onsdag 19 juni 2013

4 gamla trädgårdsstolar...


...varav en ni kan se på bilden -fick jag med mig hem tidigare från ett loppisbesök :) En fick komma in, och resten är ute i trädgården....

"Får jag presentera dig en vän som heter Avundsjuk. Du träffar honom, när allting går bra i ditt liv. Hans bror Skenhelig, är trevlig mot dig när ni träffas men snackar skit om dig bakom din rygg. Deras syster Patetisk, behöver delar av ditt liv för att kunna leva själv. Varför? För att du representerar allt, dom inte är.
Då kan du kalla på mig, och vem är jag?
Jag är Leende och jag ska förstöra deras dag!"

Ovan: Lånad text från okänd

Jag vill rikta dessa tänkvärda rader till -inte bara en, utan ett par- av mina läsare. Numera bryr jag mig inte alls som jag gjorde förut. Jag tycker bara det är så patetiskt och lågt att slaviskt följa/läsa min blogg -vara trevlig och FALSK då vi möts- för att sedan hugga mig i ryggen sen med skitsnack!
Känner du dig träffad, så finns det förmodligen anledning till det. Men jag vet att det även finns människor som är så SJUKA, att de inte förstår hur illa de beter sig....Låt aldrig det onda vinna över det goda! Skaka av dig det som sägs/görs och vänta på svinhugget som kommer igen...förr eller senare....

Till de/dem av mina läsare som snackar skit....
Jag skrattar er nu mera upp i ansiktet!

Och till den största andelen av mina läsare -som tack och lov INTE håller på så- ALL MY LOVE TO YOU. Tack för att ni finns! 


Hej! Japp idag var det visst ord och inga visor som behövde komma ut :/
Nåväl! Idag var jag ju med sonen till vårdcentralen för att visa upp hans besvärliga nageltrång (som han hade på båda fötterna vid vardera stortå) Och det blev operation på båda fötterna :( Jag har sett mycket då jag utbildade mig till undersköterska, men även då jag jobbade på en sjukavdelning/palliativ avdelning. MEN! Att se sitt "lilla" barn plågat av smärtor är aldrig roligt! Nu var det ju de 4 hemska bedövningssprutorna som i hans fall gjorde så ont, sen kände han ingenting då de skar/klippte och karvade (och tack och lov såg han inte allt blod heller). Men jag SÅG allt, och trevligare syner har man ju haft :/ Nu går han på stark smärtmedicin och är nog förhoppningsvis bra inom ett par dagar. Men i o m att han är diabetiker ska han komma tillbaka på torsdag för omläggning och för att de ska se att det läker fint....

Detta medförde 3.5 timmes sömn efter natten och inför den kommande natten -då det var en väntetid på en timme, och ingreppet tog ca en timme- så nu känner jag mig ganska mör...Men, bara att kämpa på! Ca 7 timmars nattjobb kvar :/



Ps. För er som vill läsa om människors olika livsöden, jag fick tips om en -för mig- ny och rörande blogg. Klicka HÄR för att komma dit....