torsdag 6 juni 2013

"Min stora & härliga familj"


Ligger i sängen och pustar ut efter en helmysig kväll med trädgården full av glada människor! Anders (min sambo) tränar ju funktionshindrade (vissa även förståndshandikappade) i innebandy varje vecka, och det är ett riktigt härligt gäng!


Nu ska de ha lite sommarpaus, och de har länge tjatat om att de vill vara hemma hos oss och fika eller äta mat samt umgås. Vi hade en sådan träff här för något år sedan, och det gav visst mersmak :) Vi var ikväll som mest 38 (!) personer som grillade och åt rabarberpaj. Anders söner är med och tränar dem, och deras två plastbröder på mammans sida och flera av deras kompisar. Även min fina svägerska är med i gänget då hon är ledsagare åt en som spelar...Det är som en enda jättestor och härlig familj! :)


Jag har inte frågat var och en om det är OK att jag lägger ut bilder på dem -men ingen sa emot då jag fotograferade och "hotade" med facebook- så jag visar några av de som var med :) Ovan fina och alltid lika glada Rickard :)


I mitten på bilden ovan sitter en av Anders barns kusiner -Måns :)


Till vänster här är Azzi, som är en av plastbröderna -på mammans sida- till Anders tre barn (ja ni hör att det är lite invecklat....*haha*)


Gulliga Per ovan -som aldrig pratar, utan bara nickar och ler....


Som min dotter Emilie sa: 
-De avgudar verkligen Anders (som då är deras tränare), de kallar honom bl a "chefen" och pockar mer än gärna på hans uppmärksamhet hela tiden :)


Lite senare dök även bonussönerna och deras kompisar upp, och då blev det fest! I mitten har ni min äldsta vackra bonusson Andreas (han som har flaska i munnen), till vänster om honom är min bonusdotter Malin och min dotter Ida med flera....


Vi hade sådan otrolig tur med vädret också!


Här ovan har ni min andra vackra bonusson Mattias till höger, och två av hans kompisar :)


Min bonusdotter :)


Kusinkram! Och så skymtar ni min goa och fina svägerska (som är mamma till han som kramas) till höger :)

Jag förväntar mig INTE att ni ska hänga med på vilka alla är då jag förklarar, men i a f ;)

Då var DETTA avklarat, nu kan jag lägga DET bakom mig och istället lägga ALL fokus på den kommande loppisen!


1 kommentar:

Huset på Backavägen sa...

Ååhhh vilket härligt gäng!! När jag var yngre var jag helt inne på att jobba med förståndshandikappade men livet gick åt ett annat håll. Tur med vädret också som sagt, det gör ju en hel del.
Kram Anki