söndag 16 juni 2013

Matrum och min nya rabatt


Här kommer - hör och häpna- ytterligare ett inlägg ifrån mig denna dag. Först några blixtbilder från matrummet....


Idag har jag minsann varit flitig och INTE legat på latsidan. Jag har -med Anders hjälp- möblerat om i sovrummet, med allt vad det innebär och för med sig *pust* Sen har jag bl a anordnat en till rabatt också :) Bilderna är tagna nu på kvällen ca 21.00, så det kanske inte syns så bra?


Kanske har jag gjort bort mig totalt då jag anordnade en rabatt framför/bredvid vildvinen?? Jag är inte så duktig på sådant här, men försöker i a f ;) Blir det fel, får jag väl flytta om sen...


Jag tänkte mig här en täckande vägg av vildvin och framför det en blommande rabatt då.


Jag har planterat blå-lila riddarsporre, rosa borstnejlika, vit fänrikshjärta och lila kattmynta. Nu håller jag tummarna för att rabatten tar sig också :)

Mitt intresse för trädgård/blommor och plantor har verkligen ökat drastiskt i takt med att barnen blivit stora! Och jag fullkomligt ÄLSKAR våran -redan- lummiga trädgård, men MER LUMMIG ska den också bli! Jag och Anders har sett ut en plats där vi vill ha ett krikonträd här näst. Nåväl en sak i taget. Men helst önskar jag ju att våran kommande altan redan var byggd, och att vi redan hade satt upp staket ut mot vägen och att vi redan hade fyllt grusgången med massor av grus!

Ja, ja -Rom byggdes ju inte på en dag ;)

Önskar er alla nu en bra start på veckan!


2 kommentarer:

Stina sa...

Verkligen fint... alltihop.:-) Kram Stina

Rosa i huset i vitt sa...

blir jättebra
kram Rosa