onsdag 12 juni 2013

Balen 2013


Då så! Medans ungdomarna dansar, äter gott och roar sig någon timme till så har jag setat och gått igenom lite av eftermiddagens bilder :) Den översta fick jag skickad till mig av en kär vän, då jag TYVÄRR inte kunde vara med då alla balgäster gjorde stilartade entreér till Borlänge Folkets Hus (Galaxen), där själva "festen" höll till...

Men nu -kommer som följer- MASSOR av bilder, eftersom jag är en så oerhört stolt mamma!


Här har min 16-åriga dotter Emilie precis börjat att bli sminkad hemma hos oss av en jättegullig tjej som också heter Linda...


Mina barn har en faster och en farbror (som är tvillingar), och som bara är 22 år fyllda...så fina faster Jessica hjälpte också till :)


Emilies naturliga röd/bruna hårfärg fotad med blixt....


Tänk om man hade en sån här babylen hud ;)


Klar! <3


Här tillsammans med -från vänster- : faster Jessica, min minsta dotter Ida, Emilie själv och Linda (som gjorde håret) 


Och så kom då äntligen den superstiliga kavaljeren Tobias :)


Tobias pappa körde dem -STORSTILAT som sig bör- i en gammal bil...allt kändes så mäktigt på något vis, tårarna var svårt att hålla borta vill jag lova....


På väg till fotografering vid Borlänges gammelgård.


Fina vännen Miranda med kavaljer :)


Tjejgänget....


De närmsta....


Såå oerhört fina flickor!


Håret på en av dem....


Och så några stiliga grabbar också så klart....:)


Miranda och Emilie igen <3


Och så finfina paret! OBS! De är BARA vänner, även om JAG önskar att det kunde utvecklas till mer än så (om JAG fick bestämma)...*blink, blink*....


Tänk att min lilla flicka redan har blivit så stor....


Jodåå....storebror (min son sitter till vänster) tog sig också dit tillsammans med två av alla hans miljoner (!) kompisar.... = GRABBARNA GRUS....Och jag kan lova att sen körkortet togs i april, så gör han inget annat än att köra, köra, köra...typ ;)


Min minsting tillsammans med hennes gammelmormor (d v s MIN mormor) "Långskånken" ni ser i bakgrunden är MIN pappa....Min mamma klarade sig ifrån att hamna på bild idag....


Själv fick jag inte lika storstilad entré, då jag fick eskort i "SKITBILEN" av kära sambon som hade jour ;)

Hoppas ni överlevde bildbomben? Imorgon kanske nästa bildbomb kommer, då min lillskrot tar examen och går ut 5:an...



1 kommentar:

Huset på Backavägen sa...

Oj så vacker! Väldigt lik sin mor :-) Förstår att tårarna var nära, jag har fullt upp med att min stora tjej slutar 6:an i morgon och ska upp i högstadiet.
Kram Anki