torsdag 20 december 2012

Tildadocka och loppisfynd

Jag blev så glad då jag hittade min gamla tildadocka som jag hade glömt bort :/ Tänk att jag för några år sedan verkligen hade tålamodet att sy denna helt själv? Otroligt egentligen...Den är ju långt ifrån perfekt, hon ser ju bl a ut att ha skolios eller i a f väldigt ond rygg p g a snedbelastning....men för att vara gjord av MIG är den helt OK.

Nu kommer -som utlovat- de loppisfynd jag gjorde igår då jag var ute på tur med bästa sis!


Två jättestora julgranskulor i fattigmanssilver, de ska få pryda ett fönster :) En underbar och stor gammal skål i pressglas, den ska fyllas med polkagrisar nu till jul :)


Fin ask i zink till alla mina kärleksbrev *blink, blink* Smyckesträd till minsta dottern.


Ytterligare en terrin som är exakt lik en av de jag redan har. Jag och sis har fullkomligt snubblat över terriner den sista tiden :/ Underbar gammal bricka med spegel i. Den ska få pryda något bord full av ljusstakar :)


Flera av de glöggmuggar jag redan har. Vitt tårt/kakfat. Ytterligare en äldre skrivbordslampa (har flera sådana sen förut också, men de är ju så snygga)


Finfina klossar, men jag ska måla dem vita och sätta dit egna bokstäver/siffror/figurer då jag får tid...


Och sen den gamla bärkonten då *LOVE* 
Allt detta köptes till riktigt bra priser! Vissa av sakerna nästan skänktes bort :/ Så jag är helnöjd! Inte för att jag verkligen BEHÖVDE någon av alla dessa saker då, men ni vet: "Mycket vill ha mer och helvetet blir aldrig fullt" som sis brukar säga ;)

Men nu är det bråda dagar innan jul!

Jag måste bl a:

Göra knäck och ischoklad
Slå in alla julklappar (nej, har inte börjat än..)
Handla all julmat
Storstäda


Men ikväll ska jag ha en riktig myskväll med min minsta dotter och en kompis till henne. Vi ska gå och se The Hobbit på bio :) Det är en film som handlar om hur ringen kom till (Sagan om ringen, alltså) Tror jag? Klicka på länken för att se trailern..Då min dotters äldre syskon gick på den förra veckan fick hon inte följa med för att det var 15-års gräns. Hon var då riktigt ledsen. Men efter massiv kritik beslutades det att åldersgränsen skulle sänkas till 11 år. Till min 11-årings stora lycka. Undrar hur lycklig jag som mamma blir av att sitta STILLA 3 timmar framför en film jag inte direkt jublar över att se? ;P Blir till att ladda upp med GODIS :))

Men nu- lite julgröt i magen innan barnen börjar ramla hem från skolan efter deras sista dag i skolan (innan det kommande jullovet) !




3 kommentarer:

Ellinor sa...

Vilka Fynd blir alldeles tossig när ja ser dom..Ha begäret du vet..
Ha En Fin Dag
Kram/Ellinor

Nathalie sa...

Riktigt härliga fynd! :) Har du några loppisar att tipsa om? Är dålig på att lämna kommentarer men din blogg är så härlig att få läsa! God jul på dig!

Fågel Blå sa...

Så mycket fint jag tror knappt mina ögon, vilken loppistur du har!
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine