måndag 31 december 2012

Berörd -igen




Jag vill låna några rader som Kristian skrivit i hans senaste inlägg (Kristian är den unga Borlänge-killen som är döende i cancer, vars blogg har blivit så enormt stor) 

Efter att ha läst hans inlägg, så inser jag pinsamt nog hur otacksamma de flesta av oss oftast är över det liv vi lever och det liv som vi har fått. Jag behöver inte säga mera, det är svårt att finna ord...Men här kommer några rader från hans blogginlägg. Vill ni läsa mera kan ni göra det HÄR...


"Biverkningarna från behandlingen torkar ut ögonlocken, gör dem sträva som kardborreband. Jag kliar sönder hjässan. Den verkar glöda. Denna sjukdom är inte bara ett utdraget farväl. Långsamt gör den mig galen. På riktigt.
   Jag är så trött.
   Utmattad.

Trots det ser jag så tydligt, det enklas briljans. Allt detta ska jag sakna – virrvarret av rimligt och orimligt: Affärernas köer, berusningens början, gudinnans beröring, de tummade vinylerna, de dåliga luncherna, de ännu sämre filmerna, att komma med en kvinna, de jämngråa dagarnas slask, höstens stormar, barnens gränslöshet, min systers kärlek, morgnarna innan någon annan har vaknat.
   Allt det ska jag sakna. Tillsammans med så oändligt mycket mer."



Med detta inlägg hoppas jag att vi "friska" människor kan försöka glädjas lite mer åt det lilla som vi oftast tar för givet (eller gnäller över), och som sådana i Kristians sits avundar oss att vi faktiskt får fortsätta uppleva...

Åter igen -Gott Nytt Slut!


 


1 kommentar:

Tinas bo sa...

Hittade ju Kristians blogg genom dig och följer den nu...

Finns inte ord nog för denna tappra krigare...

Kraaam Tina