tisdag 11 december 2012

Årets gran i sin helhet 2012 (Uppdatering)


Här kommer då ett LÅNGT inlägg med årets gran, och vad vi klär den med. Nytt som gammalt. Billigt som lite dyrare. Jag släckte ljusslingan då jag fotade eftersom jag är allergisk mot det gula sken som annars gärna uppstår vid fotografering av lampor....


Vi har ju inte direkt några dansgolv över att ställa den på, så den fick bli lite intryckt mellan järnsängen och ett skåp. Och så får vi hoppas på att jag inte behöver in i skåpet på en månad ;)


 

En kungsgran blev det, som sagt.



Här nedan har jag fotat ett urval av vad vi klär den med från år till år....


 

Skridsko Åhléns, ny för i år. Och gammal fågel inropad för något år sedan på tradera.

 

Hemmagjort pynt av ståltråd och pärlor. (Härmade Frun för några år sedan). Hjärta i filt från mellandagsrean på RUSTA förra året. Tror jag betalade tio kronor för fyra stycken?

 

Nytt för i år, ängel från Jeanne D Arc. Smällkaramell-variant som är lätt att göra, dessa köpte jag dock på tradera för några år sedan.

 

"Kristallpynt" inköpt på Åhléns för några år sedan. Snöflinga och kula i plast från rean på RUSTA i fjol. Det var VÄLDIGT billigt minns jag :)

 

Änglavingar från Panduro. Bakom dem kan ni även skymta ett hemmagjort hjärta som jag stickat. Högra bilden: Vita kulor från IKEA, och diskokulorna tror jag kommer från RUSTA?

 

Silverkula, rea i fjol på RUSTA. Virkade dukar/snöflingor kan man kanske göra själv. Mina är dock inköpta på Panduro för några år sedan.


Och granen står då i en vattenfylld hink som vi gömt i denna soptunna från IKEA.


Toppstjärna, gammal. Inropad tidigare på tradera.


Och som ni kan se, så är "huliganerna" alldeles till sig. De fyller ju ett år i januari, så denna jul och gran är deras första. De river och hänger i glittret och granen samt sliter av kulor och annat pynt. Sedan kan man höra hur kulorna rullar över hela golvet :/

Avslutar med en bild på FÖRRA ÅRETS gran.



Den var högre och mer ståtlig på så vis. Vi hittade ingen så hög i år, och som ni vet -så kan jag ju inte vänta tills någon dyker upp heller ;)

Tänk att vi i fjol hade sovrummet bakom skärmväggen ni kan se på bilden. Idag är det ett matrum där, och vi har flyttat ner sovrummet i källaren. Det har hänt lite det senaste året med andra ord :)



1 kommentar:

Anna Stenberg sa...

Du kan verkligen klä en gran du! Vad mycket fina saker du har samlat på dig! Önskar dig en fortsatt fin vecka! Kram Anna