söndag 9 december 2012

Årets gran 2012


Då så var årets gran klädd :) Vi (läs JAG) har skapat nya traditioner de senaste åren, då jag hellre njuter av granen INNAN jul än EFTER. Sonen var allergisk tidigare, men allergin mot gran har till våran stora lycka växt bort. Varpå vi i fjol äntligen vågade testa en ÄKTA gran, vilket lyckligtvis gick bra...Både i fjol och nu i år betalade vi lite extra och köpte en kungsgran (i hopp om att den då ska barra mindre, sen är de ju så fina också...) 

Granen står i en röd hink med vatten inuti den stora hinken/soptunnan från IKEA. Granen klär vi i vitt och silver. Och mycket av pyntet har fyndats på REA i mellandagarna. Ska även visa er några hemmagjorda varianter någon dag då ni får se lite fler bilder. Nu tog nämligen batteriet i kameran slut, och mina egna batterier likaså...

Vi är ju förkylda här, och idag har jag känt mig lite extra gnällig...Först höll jag på att börja grina då jag såg att Anders kapat granen lite VÄL mycket...sen blev det inte bättre då jag bad honom sätta i ljusen, för att sedan upptäcka att han satt dem HELT FEL (i mina ögon) Vi skulle ha bakat pepparkakor också idag, men det hanns inte heller med....Får bli en annan dag då.

Nåväl, är nog dags att sluta svamla och krypa ner i sängen nu, och hoppas på att få känna mig snällare imorgon :)



Inga kommentarer: