tisdag 2 augusti 2011

Skåpet!

NUU kommer då bilder på skåpet! Detta skåp fann jag på en av de gårdsloppisar vi stannade till vid under våran lilla semester-tripp :) Jag gick omkring och tittade på sakerna som var till salu, men fann inget av intresse....Men så kom jag in i ladan och fick se SKÅPET på väggen...fullt av porslinsfigurer och spindelväv...jag frågade om det var till salu?

Den goa damen skrattade lite generat och sa att joo, det kunde hon väl tänka sig att sälja...Men så var det priset då? Jag bad henne säga vad hon ville ha, men hon bad mig säga vad jag ville ge...Till slut kom vi överens om en summa som jag hade kunnat halvera MINST om jag hade varit lite taktisk och BÖRJAT lågt istället för att säga FÖRST vad jag som MEST tänkte ge ;) Ja, jag är nog född BLOND som det sägs ;)

Hur som helst, så hade jag inte tillräckligt med kontanter på mig då och skåpet satt som berg fast på väggen...Så vi bestämde att vi skulle återkomma om ett par dagar med pengar, så skulle hon ta hjälp av sin man och son med att få ner skåpet.

Väl tillbaka ett par dagar senare, så berättade damen att ett annat par hade stannat till på loppisen just som de höll på att ta ner skåpet- och blivit överförtjusta i det! Då de fick veta att det redan blivit reserverat, så erbjöd de henne att betala det dubbla priset- på stört!

Men den goa damen sa så snällt till de andra att skåpet redan var bortlovat (mycket billigare), och hur glad för DET blev inte jag på en skala? :)))

Jag kommer aldrig att glömma den goa damen som vi blev att stanna och prata länge med. Hon berättade att hon hade flera tumörer i huvudet, samt benen....Men hon var positiviteten själv och hade minsann INTE tänkt dö....Hon var makalöst underbar :)
Skåpet blev med det mig extra kärt, då det alltid kommer att påminna mig om henne :)

Skåpet har skjutdörrar och fack i lådan för bestick. Det har skrubbats X antal gånger, men har fortfarande en skitig "look"= me like! Det ska alltså INTE målas! Har inte inrett det klart än, men funderar på att ha vita gamla lakan och spets-dukar i....testar eventuellt med att sätta vita skynken på insidan också av dörrarna?

Det var inte lätt att få upp på väggen då det är STORT och TUNGT. Men med två envisa åsnor (jag och gubben) som inte ger upp i första taget, så sitter det nu på plats :))


2 kommentarer:

Livingroom sa...

Fint fint.... läckert med skjutdörrar, det ser man sällan på gala skåp. Verkligt snällt av tanten. Tänk vilket fint minne du har av den resan och det stället. Hoppas tanten får leva mååånga år till...

Tinas bo sa...

Gud vilket läckert skåp!!
Nej det ska du verkligen inte måla, ser underbart ut som det är!!Och vad snyggt med skjutdörrar, ser man inte ofta.. ME LIKE!
Vilken gullig dam, de flesta hade nog sålt det till högstbjudande. Sånt har man ju hört mycket om här i bloggvärlden...
Jättefint minne, om följer skåpet! :)

Där hade du tur!! :)

Kram Tina