måndag 8 augusti 2011

Furuvik

Hemma igen efter en lång dag i Furuvik med min mamma, min minsta samt brorsans två flickor. Furuvik är en djurpark med ett tivoli (kan man säga).....Det ligger i närheten av GÄVLE. Där har vi varit MÅNGA gånger med barnen, absolut värt ett besök!

Så nu blir det en massa DJURBILDER, eftersom jag älskar att fota djur ;) Men skonar er LITE, för ni får bara se ett axplock av de ca 300 bilder som togs av mig ;) NÄSTA gång blir det inredning här.....

Kolla nedan, vilken livsnjutare....blev nästan lite avis......

Sköldpaddorna var roliga, tyckte kusinerna.....

Det kanske var för att man kunde klappa dem, och få lite "närkontakt"....

Våra närmaste släktingar...här nedan en ybersöt 3-åring (fotad genom glas).....Upp till 4 år skiljer sig INTE chimpansens utveckling ifrån människans, sades det......

Den dominanta hanen fick man INTE klappa händerna tillbaka åt, då triggade man visst honom.....

Ännu en livsnjutare. Penny, över 30 år och diabetiker som får spruta 2 ggr/dag.....Min son tar ju spruta ännu fler ggr/dag...men visst gjorde det att jag kände extra för denna chimpans....

Furuvuk ligger så vackert vid havet.....

Kamelerna var riktigt keliga..eller så var det bara det gröna UTANFÖR hagen som de ville åt ;) På bilden ser ni kusinerna samt min lilla mamma.....

Kamelerna kunde man klappa hur mycket man ville.....

Likaså getterna.....

Dessa skönheter vandrade också omkring i parken- helt fritt......

Sen åkte vi karuseller. Och jag blev medlurad i flera, så det snurrar nästan i huvudet än.....

Allt avslutades med ett bad.....

Titta vilket fint äventyrsbad de hade för de SMÅ, för de större fanns det vattenrutschkanor.....

Ursäkta denna avskräckande bild på min fot, men måste visa min Hallux valgus (knölen nedanför stortån)

Den var riktigt besvärande idag, så jag hoppas att jag får en tid snart till Falu Lasarett då jag har en remiss skickad till ortopeden där. I värsta fall blir det operation.....

NU ska vi slänga oss i säng, jag och Anders! Ses nog imorgon :)


1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Härliga bilder! Furuvik är verkligen jättemysigt :-) Bor ju i krokarna själv så där har jag varit mycket!

Ha det gott!