tisdag 23 augusti 2011

En lyckovätte gjorde entré

Den här bilden nedan är fotad från sängen. Detta är det första jag ser då jag vaknar på morgonen (jag sover alltid på EN sida) Nu är det äntligen en fröjd att vakna och få mötas av gråa trägolv, och vita väggar :)

Det är fortfarande jobb kvar att göra, men det närmar sig :) Mitt i alltihopa fick jag för mig att även börja med taket i köket...så nu har jag många järn i elden :/

Igår kväll ringde det på dörren. En gammal, kär barndomsvän kom och ville ge mig lite uppmuntran då hon tyckte synd om mig i min sk "vårdnadstvist". Det var denna supersöta LYCKOVÄTTE :)) Den står nu bredvid min säng :)

Jag blev så rörd att jag fick tuppskinn över hela kroppen. Tusen tack snälla Marie-Louise :) Kan bara säga så mycket som att barnen nu SKA bo hos mig (och pappan varannan helg) Det var inte utan protester från pappans sida om vi säger så :( Men barnen har valt detta själva, och nu "rodde de i hamn"....Men visst tär det som sagt på en annan, speciellt för alla anklagelser som haglat över MIG.....

Nog om det! Då jag ju är lite skrockfull så har jag en annan "maskot" som följt mig genom alla år. Barnens farmor gav mig detta lilla troll likt en ängel en gång. Och den har alltid setat i sovrummet sen dess. För att vaka över mig, och ge mig skydd....

En liten oväntad detalj mitt i allt det vita :) Men av stor betydelse för mig :)

Ps. Dottern har systemkameran med sig hemma hos pappan nu, så jag fotar med lilla kameran. Och jag kan inte med inställningarna på den, så tyvärr är bilderna- som ni kan se- avlånga och inte alltför bra i övrig kvalité. Men snart är "riktiga" kameran här hemma igen- för gott :)


2 kommentarer:

Livingroom sa...

Så fint att allt till slut ordnade upp sej. Förstår att det känns bökigt men det blir bra... Golvet och allt annat ser fint ut som vita. Visst är det frid för ögat... Älskar att sitta hemma och bara titta ut över hemmet och njuta av det ljusa och fina.
Ha en fin dag!

Tinas bo sa...

Vad fint golvet blev!
Och din lilla ängel i dörren är så fin!
Har en nästan likadan själv och den har suttit på min sänggavel genom alla år.. :)
Vätten är ju oxå så gullig!
Skönt att det ordnat upp sig med barnen!
Kan tänka mig hur påfrestande det varit..

Skickar dig en jättekram
Tina