onsdag 3 september 2014

Vårat sovrum -och så några upprörda ord....




Några bilder från sovrummet får bli dagens inlägg från mig denna UNDERBART varma och soliga sensommardag. Jag ska försöka fota lite andra presenter idag och visa i nästa inlägg....

Hörrni, följer ni Fias blogg? Fia (härifrån min stad Borlänge) som har ALS+MS och som nu -LYCKLIGT- väntar barn tillsammans med sin make? Jag blev så förbannad då jag igår läste att hon blivit ifrågasatt HUR de kan välja att skaffa barn.  Den som ifrågasatte pratade så hemskt om denna sjukdom också (som Fia har) och tog bort allt hopp som Fia bär med sig inför framtiden. Vem ger någon den rätten att lägga sig i deras beslut? Tänk om folk kunde sköta om sitt eget istället för att lägga ner så mycket energi på andra?! Hur många "friska" människor finns det inte, som aldrig borde få ha skaffat barn? Jag tvivlar inte en sekund på att detta barn kommer få en bra uppväxt, så det så!

Nej, detta gjorde mig arg och ledsen å Fias vägnar. Vill ni läsa allt själva, så kan ni klicka er in på Fias blogg HÄR.


Kram Linda



Inga kommentarer: