onsdag 24 september 2014

Vårat lilla kök, äpplen och stolar


Här kommer några dagsfärska bilder från vårat lilla kök. Jag har nog inte visat er stolarna som jag köpte för ett tag sedan? Jag hittade dem (fyra stycken) på en loppis -billigt. Jag klädde bara om sitsen med gamla handdukar som jag hade hemma, och så var det klart! De var redan så där gamla och slitna som jag vill ha det....


Mitt gamla tråg har fått komma fram, med lite äpplen i....


Vi har -som jag sagt tidigare- mycket äpplen i år, men de flesta är tyvärr sjuka.

Här nedan har ni vårat lilla kök, med den inträngda lilla spisen (som bara har tre plattor) Vi köpte en ny spis (hällspis) tidigare, men med den måste vi koppla om elen på något vis för att få dit den. Och det har ju så klart inte blivit gjort. Så. Den nya spisen står så fint i garaget och väntar sen lång tid tillbaka....


Jag har bytt rent i kökssoffan, och nu hamnade en av mina Green Gate -plädar där.


Min älskade gamla kökssoffa med Carl Larsson -feeling...mannen som jag köpte den av (för många år sedan) berättade att han sovit i den som barn, och att den var från början av 1900-talet. Jag älskar den precis lika mycket nu -som första gången jag såg den.


Här ser ni ju en sådan där sak som jag stör mig på...bashögtalaren...visserligen är den vit. Men den får tyvärr inte plats under kökssoffan, och vi är beroende av att kunna poppa (läs dunka hög bas) i köket då vi vistas där och lagar mat....så vi får stå ut med att den står där.


Trasmattor i köket är ett måste, och förhöjer ytterligare den där Carl Larsson -känslan som jag vill ha.

Nu har jag backat ut från köket, och står i hallen och fotar in mot köket (nedan).



Kram på er!//Linda




Inga kommentarer: