torsdag 18 september 2014

En ljusstake för varje barn


Ett hastigt kvällsinlägg från mig kommer HÄR. Fy så uttråkad jag är. Det är ju så tråkigt att ligga sjuk. Men äldsta dottern är i a f uppe på benen idag efter fem dagar med hög feber -och det är ju jättebra! Jag är mycket bättre jag med, och hädanefter lovar jag på heder och samvete att inte tjata ut er mer om våra baciller (för denna gång)! *S*


Bilderna är på tre ljusstakar som jag har i vårat sovrum. En för varje barn! Två på jungfru Maria (?), och en på Jesus/Josef himself (?) Men JAG associerar dem till mina tre barn. Två döttrar och en son. FINA är de hur som helst, precis som mina barn!

Idag har de börjat att sanera våran husfasad sen skogsbranden i Sala. Tur man är försäkrad!

En annan sak som gjorde min dag var då den fjärde och efterlängtade boken från Nina Hartmann damp ner i brevlådan!


Ytterligare en underbar bok full av ljuvlig inspiration!


Denna bok heter A Winter´s tale.


Jag köpte min HÄR. Men skynda! Jag vet av erfarenhet att de snabbt brukar ta slut. Ljusstakarna -jag visar ovan- kommer för den delen också från samma ställe...


Älskar du denna stil, så är denna bok ett måste! Jag har alla hennes fyra böcker, och jag bläddrar ofta i dem..om och om igen...Bilderna från hennes bok är lånade från nätet. Och Nina Hartmanns webshop och hemsida hittar du HÄR.

Avslutningsvis något väldigt bra sagt, som fler borde ta till sig:



***


Kram Linda




Inga kommentarer: