måndag 15 september 2014

Ny outfit på provdockorna & mitt "engagemang" i valet...*S*


Provdockorna här hemma har fått en ny outfit (för några dagar sedan). Jag tyckte det var hög tid för dem att byta kläder nu...*S*


Jag satte på dem gamla särkar (nattlinnen), och så blev det vita sjalar till.


Dock blev jag sugen på att måla de svarta detaljerna VITA. Ja ja det märks framöver om jag tar itu med det, eller ej.


Ja och så var det det här med valet. Jag fick en sådan "fin hälsning" på facebook igår från frun (det är hon på bilden nedan). *ähum*


Ja, jag står med på en lista över Dalarnas sjukvårdsparti. Det kan jag berätta om nu, då det är för sent att rösta. Grattis för den delen till de RÖDA! Att 13 % av befolkningen vill skicka hem alla invandrare drabbar även MIG och mina barn. Tre led bakåt, sägs det...och jag är ju finne i led nr 2...

Ja ja. Det är som det är i det "nya" främlingsfientliga Sverige. Beklagligt.

Jag blev hur som helst tillfrågad av en jobbkollega om jag kunde tänka mig att ställa upp med mitt namn på en valsedel -ENBART för att det behövdes ett namn från Borlänge. Jag svarade att jag inte var det MINSTA politiskt intresserad, men det spelade ingen roll alls -fick jag till svar. Vi diskuterade fram och tillbaka, och jag gav med mig. För den "goda" sakens skull. Jag var för snäll och sa ja.

Så med står jag. Jag fick sagt till mig att jag skulle hamna långt ner på listan. Men jag hamnade på fjärde plats. Jag underströk flera gånger INNAN valet att jag direkt skulle tacka nej om jag "vann". Men det fanns ingen chans att jag skulle vinna, så då litar jag på den/de som VET.

Hade jag vetat vilken uppståndelse detta skulle medföra från släkt/vänner och ytligt bekanta, så hade jag aldrig gått med på det. 
OCH TRO MIG- DET KOMMER ALDRIG ATT HÄNDA IGEN!

Så var det. Och mina närmaste vänner och jag kan skratta åt det hela, och se det komiska i att ta med mig på en valsedel -eftersom jag förmodligen är den som är minst insatt i politik i HELA Sverige! Sen får andra tycka som dom vill! Detta har medfört många skratt, och att få skratta är ju inte fel?

Idag delar jag och mina flickor på sofforna. Sonen är också fortfarande sjuk. Jag bor mer eller mindre på toaletten också, då förkylningen även sitter i magen.

Hoppas ni alla får en bra start på den nya veckan!


Kram Linda



Inga kommentarer: