torsdag 11 september 2014

Orchide


Igår då vi var till Ica Maxi kunde jag inte låta bli att köpa mig (ytterligare) en orchide. Tre stänglar för 129:-, DET är bra pris!


Det blev så klart en till vit....


Skålen jag drejade står tillsammans med en annan liten keramik-krona framför orchideen.

Hörrni. De här två nedan. Eller den här lilla vildingen. Se hur han biter och hänger på våran stackars Milla!


Hon får inte vara ifred EN sekund. Eller jo, hon vet att han inte är tillräckligt stor än för att kunna hoppa upp på köksbänken eller matbordet. Men ofta så låter hon honom bita och busa (om än besvärat)... Hon fräser och morrar emellanåt, men ändå så följer hon efter honom (läs MIG)...

Våran andra katt -Klara, hon tål honom fortfarande inte. Och det vet han, så han låter henne vara. I alla fall för det mesta...*s*

 Jaa ni, dessa små liv!

Nu ska jag gå ner och mata ett annat av våra små liv. Den minsta ormen...och den har blivit lite elak...och bet mig sist vid matning..så jag erkänner att jag är lite nervös nu. Sen laga mat, och sen ut på promenad med bästa Lotta!


Kram Linda



Inga kommentarer: