söndag 30 mars 2014

VÅRPROMENAD & TV-KÄNDIS


Om jag var slut igår, så är det INGENTING mot vad jag är idag. Idag var det riktigt jobbigt att masa sig upp. Men upp kom jag -och iväg....Jag tog några bilder då jag promenerade längs älven där vi bor....


På andra sidan bron (nedanför oss), så har vi MASSOR av kanadagäss. Varje år invaderar de en viss plätt, där de även får sina ungar. Elaka blir de då ungarna kommit. De fräser och kan t o m "hugga" efter en då man går förbi! För att inte tala om hur mycket de bajsar ner området....


Men än har de inte fått årets ungar -så idag varnade de mig "bara" då jag kom...men då jag kom FÖR NÄRA, så flydde de..*hihi* De brukar gå med sina ungar över den trafikerade vägen också, de tror verkligen att de ÄGER hela området -dessa kanadagäss!

Här nedan kan ni se plätten som de håller till på....


Här är början på promenadstråket som går runt älven. Ett mycket populärt promenad/motionsspår.


Det är ju en sådan härlig tid ute nu...och det står inte på -innan allting fullkomligt exploderar ut i grönska!


Jag vet inte riktigt vad det är med mig idag. Men jag är så enormt trött och har huvudvärk, plus att jag är helt uppsvullen i hela kroppen. Jag har börjat äta lite nya mediciner..så det kanske är därför? Hoppas hur som helst att det är övergående....


Bakom denna minnessten, så finns det många fina lärkträd....


Vänder jag mig om till höger, så ser ni "våran bro". Och på bilden nedanför så kanske ni även kan se en zinkhink med torkade blommor i? För något år sedan så kraschade en bil - i mycket hög fart- rakt in i stenmuren, och for ner en bit i ravinen (mot älvkanten). En mycket tragisk olycka med två unga pojkar. Den ena av dem dog -och han bodde på våran gata. Hur som helst, så tänds det lyktor och ljus där varje kväll. Än i dag....


Här nedanför är ravinen....


Och här ser ni "the truth" -d v s HELA bron, och den mycket fula industrin på höger sida (SSAB)


Här nedanför står jag på bron och zoomar in en gångbro, som man måste passera om man går hela rundan runt älven.


Hemma igen! Och här blommar både blåsippor och påskliljor!


Den gamla ekan har fått sin plats i trädgården. Lite grävande och annat pyssel bara, så ska den snart få fyllas med jordgubbsplantor!


Jag tar med ett par bilder också från dagens sammandrag i innebandy. Här nedan ser ni min Anders framför sitt lag (de han tränar har funktionsnedsättningar)


Och idag var de regionala nyheterna på plats för att filma! Jag tog en promenad till badhuset (där de höll till), och precis då jag kommit innanför dörren så filmade de Anders...och lättrörd som han är...så kom då tårarna...

Jag vill påstå att det var för att han blev så glad åt att JAG kom (då han ofta får tjata på mig att jag ska följa med -p g a mitt ointresse till denna sport), men själv säger han att han bara blev allmänt glad...*hihi*


Hur som helst, så kommer det med på de lokala nyheterna ikväll (söndag) på SVT1 kl 18.10 och 19.55. Jag kommer även att länka här ifrån bloggen i nästa inlägg.

Medans innebandyturneringarna pågick, så badade min minsta dotter i badhuset -tillsammans med en kompis. Här nedan ser ni min 13-åriga dotter på trampolinen. I full färd att hoppa.


Här ovanför är de i självaste simhallen. Bortanför den finns ett stort äventyrs/vattenland, som är mycket populärt.

Det var VÅRAN dag det! Nu ska jag nog ta mig en liten tupplur. Jag promenerade i över en timme, så nu känns det i fötterna...och så gårdagens (?) trötthet på det....

Nästa gång blir det INREDNING -jag LOVAR!


Kram Linda



Inga kommentarer: