måndag 3 mars 2014

Kungligt och knäskadan


Jag fick så fina längder med stora pärlor av min mormor då hon sist var här och hälsade på. De fick ta plats bredvid min rostiga krona....


Jag sitter och virkar och virkar, mattan blir ganska stor faktiskt. Men nu behövde mina fingrar en paus *S*

Besöket hos läkaren idag gick bra, men beskedet var ungefär vad jag förväntat mig. Troligtvis en skada på menisken eller ligamentet i knät. Antingen är det av, eller så är det skadat. Och det gäller att ha is i magen vid sådana här skador, berättade läkaren. En månad till måste jag vänta innan de kan göra något mer. Har jag fortfarande ont då, så blir det en remiss till ortopeden. Det måste i värsta fall opereras, men det vill man helst inte göra- för då ökar risken för tidig artros.

Hoppas jag mindes rätt nu, av vad han sa?

Så jag får fortsätta äta värktabletter och lyssna på kroppen min. Läkaren erbjöd mig kryckor, men det behöver jag inte. Jag haltar hellre då det blir för jobbigt, om jag inte har möjlighet att vila knät -då.

Ja ja, helt ointressant information och gnäll för er kanske *blink* Jag lovar härmed att sluta älta detta med ett gott råd -var försiktiga då ni åker slalom, och kolla noga INNAN att skidan löser ut om du ramlar (vilket den ena av mina två inte gjorde), därav en onaturlig vridning i knät.....


Vi ses imorgon igen!


Kram Linda



Inga kommentarer: