tisdag 19 mars 2013

Vårstädningen påbörjad

Min favorit-keramik står framme i en grupp på en bricka

Japp, idag tog jag mig för att byta sofföverdagen (igen) Tur man har IKEAs Ektorp med utbytbar klädsel, som är lätt att tvätta -love it! Tänk om det kunde få vara rent jämt, som när det är nytvättat. Böt även sängkläder idag, och älskar känslan av att få lägga mig i rena lakan :)



Men, det är väl bara att inse att ett kliniskt rent hem inte är levande. För det bor ju faktiskt två vuxna, fyra barn samt två katter (som hårar mycket just nu) här! Jag har valt att ha ett vitt hem, och får städa där efter..men samtidigt så har jag lärt mig att släppa på kraven. Det finns annat i livet som är viktigare (och roligare) än att städa...

Lite skit i hörnen har ingen dött av ;)


Ps. Jag har länge sett att fönstren måste putsas, speciellt då katterna sitter och gnider mot de flesta av dem..hade planer på att göra det imorgon, men fick höra att det ska bli riktigt kallt igen...så, då slapp jag det denna gång också då. Vi ser då ut -än så länge ;)


2 kommentarer:

Oss.... sa...

Kära Linda!!
Bättre lite skit i Hörnen
än ett rent Helvete
Brukar jag säga och tänka!!

Kram på dig!
Anki

NerbyKatta sa...

Ovanstående har så rätt! :)

Älskar din fina keramik <3
Visst är det bra med Ektorp! Jag har mörkgrå klädsel vintertid och den vita sommartid. Ska snart byta till vitt! :)

Kram Katarina.