måndag 25 mars 2013

Nytt olivträd


När jag ser dessa bilder, får jag genast en stark längtan till medelhavet...och om mindre än två månader är vi förhoppningsvis där -jag och min 16-åriga dotter- :)


Jag har lessnat på mitt andra lilla olivträd, för det växer åt alla andra håll än på höjden :/ Så detta är mitt första "riktiga" olivträd. I vanliga fall står det på bänken i köket, men det är så svårt att fota där med allt motljus.

Jag är så glad i våran ljusa, vita trapp! Om ni vill se hur den såg ut innan, kan ni titta under fliken Bilder -före och efter renovering längst upp på sidan. Jag tycker trappan bara blir finare och finare med tiden. För den blir mer sliten och kantstött- och det gillar jag!

Jag tycker inte att jag får dammsuga den oftare än en trappa i ex furu...Bodde i ett STORT hus på 180 kvadrat i många år med barnens pappa (han bor kvar där än), där var trappan i furu och den dammsögs då minst lika ofta som denna ;)

Annars skulle jag inte ha varit så kaxig i det förra inlägget ang jobbandet till påsken. Vi får se hur det blir med det? Idag fick jag nämligen lov att ringa och sjukskriva mig då jag är vrålförkyld och har tappat rösten helt. Dessutom smärtar det i bröstet då jag andas och det känns trångt i luftvägarna. Men så länge jag inte har feber, ska det nog vara lugnt. Hoppas det snabbt går över? ;)

Nu ska jag krypa ner och kurera mig under ett täcke i soffan, och lägga näsan i några inredningstidningar ;)


3 kommentarer:

mia ritschewald sa...

Krya på dig <3

Clara Malvina sa...

Åh så snäll du är :) gillar din fina blogg!!

Anna Stenberg sa...

Fint! GLAD PÅSK! Anna