söndag 9 mars 2014

Spets & vintage, samt våran helg i Stockholm (Melodifestivalen)


NU är vi hemma igen efter en väldigt intensiv -men rolig- helg!


Jag visar er först några bilder på min scarf som jag beställt från sockerklaras.se. Tyvärr missuppfattade jag det hela, då jag trodde den var vit (-are), men nu då jag vant mig tycker jag den är fin som den är!


Sådär, nu fick ni lite INREDNING också, så då kan jag raskt gå över till våran helg utan press *haha*.....Vi firade då min minsta dotter Ida som den 8 mars (på lördagen) blev tonåring! Nu har jag verkligen inga småbarn längre...bara hormonstinna tonåringar!


Innan vi åkte så lät jag henne gå lös i min lilla byrå som har MÅNGA lådor, och som är FULL av smycken. Jag älskar verkligen smycken, och kan väl erkänna att jag har en hel del....

Hon gillar ju då den här japanska stilen (kawaii), där man klär sig som en liten docka med smycken, rosetter m m 


Lycka är väl att få plocka (nästan vad man vill) ur mammas smyckes-lådor?


Sen skulle hon då förbereda SKYLTEN som hon skulle ha med sig på finalen av melodifestivalen. Hennes största idol är ju då YOHIO.....


MÅNGA timmar satt hon med den blivande skylten...först skulle den målas vit (med målarfärg), sen skulle bl a fejk-spets på...det färdiga resultatet får ni se lite längre ner....

Lördagen startade med shopping i innerstaden av Stockholm CITY. Vi gick kors och tvärs, och hit och dit för att leta japanska affärer åt Ida. Själv förblev jag helt tomhänt! Jag var inne i en inredningsbutik i 3 minuter -MAX- innan det var dags att fortsätta Idas ärenden...det var ju trots allt hennes stora dag!

Lite fina rosor inhandlades b l a till Anders äldsta son och flickvän, som tack för att vi fick låna deras lägenhet. Nu kommer det en salig blandning av mobilbilder (kameran fick tyvärr inte följa med in på arenan) plus ett par bilder tagna med kameran, så det är dålig bildkvalité på det mesta....


Här var den viktigaste butiken som vi fick leta på....kawaii....


En liten butik som säljer massor av japanska kläder,accessoarer, japanskt godis mm
En dröm för Ida med andra ord!


Sen letade vi butiker som skulle heta: Amai, Hollister, Monki, Ohio och osv

Jag med mitt onda knä -har mått bättre- men jag fick knapra piller och halta på....

Michael Jackson hittade vi också längs gatan!


Och så smakade jag min första macaron...mums vad god den var!


Vi hade ju även med min äldsta dotter samt barnens halvsyster (på deras pappas sida), men de sprang på eget håll. Och nu har de ju kommit in i den åldern då man inte får fota dem (som då de var små), men jag lyckades muta till mig EN bild i alla fall. Min 17-åriga dotter ser ni till vänster....


Då Idas pengar var slut, och hennes ben börjat värka så var det dags att åka till lägenheten för att fixa i ordning oss! Här nedan har ni Ida i sina nyinköpta kläder (av pengar hon fick i födelsedagspresent)


Och så här blev skylten!


Hon väckte verkligen uppmärksamhet bland folk med sin klädsel och sin skylt då vi begav oss mot Friends Arena. Jag är så stolt över att hon TÖRS sticka ut och vara den hon är! Mestadels fick hon beröm och beundrande blickar....

Här nedan står hon utanför Friends Arena.


Och här nedan har vi precis kommit in...inte så mycket folk på plats -än....


Jag var nervös innan det började! Facebookinläggen blev MÅNGA! Jag är så oerhört glad och tacksam över alla mina fina vänner som delade våran glädje -och var glada för vår skull (via facebook)! Det här var ju en dröm -som jag länge haft- som gick i uppfyllelse! Att få se en melodifestival-final LIVE....

Här kommer en kopia på min facebookstatus efter finalen:

Helt slut efter att ha gått och letat japanska affärer i MÅNGA timmar -kors och tvärs i Stockholms city, för Idas skull (med mitt onda knä)...tre minuter (!) var jag inne i en inredningsaffär, sen fortsatte vi leta japanskt tills hennes pengar var slut och benen hennes inte orkade mer  kvällen avslutades på bästa tänkbara sätt. Vi har skrikit, dansat, sjungit och klappat händer...och nu somnar vi utmattade -men lyckliga- då ytterligare en av mina drömmar gått i uppfyllelse. Nämligen att få se finalen av en Melodifestival - live!!! Tack snälla vänner här på Facebook för fina ord, önskar att ni alla hade fått vara med på plats ♥♥♥


Ni som varit med -vet att man får noggranna instruktioner på hur och när man ska klappa händer och jubla etc


Då det väl satte igång så hade jag inte tid att vare sig facebooka/filma eller ta kort...men några bilder blev det i alla fall....


Jag höll ju då på Alcazar, men var förberedd på att Sanna eller Ace Wilder skulle vinna -och av de två hoppades jag på Ace.


Sanna är verkligen en fantastisk sångerska, och låten som vann är oerhört fin...MEN! Jag vill förknippa schlager med glädje och dans. Snyftiga ballader kan jag lyssna på då jag åker med bussen till jobbet (och är trött), annars vill jag ha fartfyllda låtar mestadels. Hur som helst så skrek vi/sjöng och tjoade för fulla muggar!


Verkligen en kväll att minnas! Att få se det hela på plats-LIVE- är så otroligt mäktigt, det är svårt att beskriva med ord....men för en som älskar schlager (som jag), så är det som att befinna sig i himmelriket....

Idag (söndag) åkte vi hem till kära Borlänge igen. Borta bra men hemma bäst! Min 17-åriga dotter övningskörde hela vägen hem...och hon blev så stressad inne i Stockholm att hon fick ca 25 "kärringstopp". I sådana lägen då man inte FÅR skratta, skrattar ju jag alltid som mest...stackars henne....<3

Vid ett övergångsställe säger plötsligt Anders att kändisar går framför bilen. För sent hann jag upp med kameran..


Så jag fick bara med ryggarna på dem. Det var i alla fall tjejerna i gruppen JEM, som ju också var med i Melodifestivalen i år. Dock kom de inte längre än till Andra chansen. Jag älskar verkligen deras glada och dansanta låt LOVE TRIGGER!

Är ni vakna än, eller har ni somnat av tristess? *haha*
Det var en summering av våran fantastiska helg!

Imorgon kommer MASSOR av bilder från vardagsrummet, med nygammalt i soffan -lite färg, (hör och häpna)

Hoppas att ni också haft en bra helg!


Kram Linda




Inga kommentarer: