fredag 7 mars 2014

Min minsta blir tonåring och melodifestival i Friends Arena


Idag bjuder jag på bilder som är tagna för någon vecka sedan. Då solen sken så fint.


Det ser i princip likadant ut nu. 
Men jag blev sugen på att plocka fram mina blå/grå greengate-plädar i sofforna. Det får bli då vi kommit hem från Stockholm. För idag (fredag) åker vi, och så kommer vi hem på söndag igen. Sonen -med kompisar- tar hand om huset, katterna, hamstern och ormarna medans vi är borta.

Imorgon -lördag- är det ju inte bara den internationella kvinnodagen, utan även dagen då min minsta dotter Ida fyller tonåring. Älskade unge -13 år. Jag kan inte fatta det. Tre underbart lugna och fina tonåringar är jag nu stolt mamma till.....


Av hennes syskon fick hon hårfärg plus färgning av håret i present (som hon önskat sig). Det blev ordnat torsdag kväll, så nu är hon alltså svart i håret (bild från hennes instagram ovan)...

Presenten hon får av oss är bl a biljett till finalen av Melodifestivalen, där hennes största idol YOHIO är med. Och om jag inte har skrivit det tidigare, så blev hon så glad över det att tårarna trillade. Hon får även en slant att handla för i Stockholm. Hon älskar ju den här japanska stilen manga/kawaii, och butiker med den stilen finns än så länge bara i Stockholm och Göteborg. Så hennes födelsedag spenderas med shopping i Stockholm samt melodifestival-final som avslut till kvällen.

Vi kommer även denna gång att bo hos min snälla bonusson och hans lika snälla flickvän. De är inte hemma denna helg, så vi har lägenheten för oss själva. Anders ska också se melodifestivalen med oss i Friends Arena, vi köpte honom en biljett så han också fick vara med. Sen ska min äldsta dotter också med till Stockholm, och även mina barns halvsyster på deras pappas sida. Halvsystern är lika gammal som min 17-åriga dotter och de är bästisar. Det är alltså pappans nya kvinnas dotter sen tidigare. Hänger ni med? Dagens regnbågsfamiljer, ni vet *blink* Stora tjejerna ska dock inte med på melodifestivalen, utan de har planerat en myskväll hemma i den lånade lägenheten efter dags-shoppingen.

Jag vinkar till er alla i TV på lördag, så håll utkik -och heja Alcazar , hoppas de vinner! Det gör i o f s inget om Anton Ewald eller Yohio vinner heller....


Kram Linda



1 kommentar:

Livingroom sa...

Vilket super veckoslut ni har framför er. Min minsting blen tonåring för två veckor sedan, tiden går. Grattis till din unga tös. Härligt med Mello i live form, det får jag bara drömma om men titta på teve kan vi. Favoriter är Yohio, sanna N, Alcazar, Oscar z.. Ha en superweekend.