måndag 17 mars 2014

Damejeanne och kalasande med min fina familj


Jag blev superglad då jag tidigare kom över en STOR damejeanne (genomskinlig) till ett mycket bra pris på facebooks internetloppis! För tillfället står den bredvid pianot.


Jag tänkte sätta ner en kvist/gren eller något annat grönt i den, så småningom.


Jag är osäker på om jag ska ha "träkorgen" den står i framme, men jag ska känna mig fram så får vi se.

Vi hade en supertrevlig kväll igår, jag och brudarna. Många glada skratt och fnitter blev det! Så idag var jag -inte helt otippat- lite seg....

Men kalas hade vi ändå! Då både min pappa, min bror samt min 13-åriga dotter skulle firas eftersom de alla fyllt år!

Mamma hade bakat bullar och en annan mycket god kaka som jag absolut måste ta receptet på. Det var en kaka från Pernilla Wahlgren sa hon. Det är den överst på kakfatet.


Annars är det alltid väldigt enkelt och avslappnat då vi firar med min familj. Och det tycker jag är SÅ skönt! Denna gång blev det köpta tårtor, annars brukar jag eller mamma alltid göra egna tårtor. Men inte denna gång.


Jag slängde bara på en pappersduk och lite porslin. Då vi är så många, så fick några av oss sitta i soffan i vardagsrummet också.

Här nedan har ni en del av gänget. Från vänster min 17-åriga dotter Emilie, min 13-åriga dotter Ida, min mamma, min äldsta brorsdotter, min pappa, Anders och så hon som håller handen i ansiktet är min yngsta brorsdotter.


Här nedan har ni min fina lillebror (som är SINGEL), och min älskade och kramgoa mormor! Sonen och min bonusdotter blev visst aldrig med på bild denna gång.


Min familj älskar ju djur av alla de slag, så katterna blir det oftast "slagsmål" om. Även ormarna väntade vi med att mata tills mina brorsbarn kommit -de tycker det är SÅ spännande att titta!

Här nedan har brorsan lagt beslag på våran mys-katt Klara, och då jag fotade honom så satte han upp fingret och sa förmanande:
-Lägg INTE ut det här på facebook nu!


Det gjorde jag aldrig heller, men han sa aldrig något om att jag INTE fick lägga ut bilden på bloggen *hihi*

Visst har han en retsam storasyster? Mmm, ni skulle bara veta....

Nu snarkar Anders bredvid mig, och jag tror att tvättmaskinen ÄNTLIGEN är klar. Jag är så trött och vill bara sova, men snart så -ska bara hänga tvätten först.

Vad roligt förresten att ni gillade mitt avlastningsbord som ju såklart kommer från ett sjukhus! Jag tror att det har stått på en gynekologmottagning en gång i tiden. Jag hittade nämligen gynekolog-instrument samtidigt. Naturligtvis har de varit steriliserade innan de hamnade på tippen, så JA -jag tog dem med...fråga mig inte vad jag ska med dem till? *haha*

Och apropå gynekolog, så ska jag till en sån imorgon (läs måndag). Inte det roligaste man kan göra, men ett nödvändigt ont. Jag ska ta cellprov, och jag är glad att de kollar mig. Jag hade nämligen cellförändringar för många år sedan, så jag fick operera bort dem. Och för er som inte vet det -så är cellförändringar ett förstadium till cancer (eller det kan leda till cancer, men det behöver inte göra det...men för min del krävdes i a f en operation)....

Som sagt -roligare saker har man ju gjort- men jag är tacksam att jag blir undersökt med jämna mellanrum!


Ha en bra start på veckan, alla!


Kram Linda



1 kommentar:

mia sa...

Fina mormor ( heter hon möjligen Elsie ?) O Fina brorsan