måndag 17 mars 2014

Det visste ni inte om mig....


Eftersom jag gärna bjuder på mig själv, i många sammanhang -så ska jag låta er få veta några pinsamma saker om mig- som ni förmodligen inte hade en aning om.


Let´s go!

  • Jag är sjukt beroende av cola LIGHT. Jag dricker inte kaffe, och sällan te..men cola light! 1 ½ liter per dag i snitt. Och jag besparar mig alla "goda råd", då jag redan vet allt om aspartam/beroende och sug som uppkommer mm Jag tycker att det finns värre laster än så, och jag är medveten om att jag är beroende.
  • Jag är urusel på att laga mat. Förmodligen för att jag aldrig riktigt kan koncentrera mig på matlagningen. I 9 gånger av 10 så pratar jag i telefonen samtidigt, eller så städar jag (jaa, t o m dammsuger) samtidigt- så maten blir ofta bränd. Jag hatar verkligen att laga mat, och använder pulver-mix till det mesta. Och de gånger som maten blir en succé, sker ytterst sällan TYVÄRR.....
  • Jag topsar ALLTID öronen innan jag går utanför dörren. Jag har en fobi mot vax i öronen, och använder tops dagligen. Jag är livrädd för att gå ut med synligt vax i öronen TROTS att jag vet att det är helt naturligt. Och jag får lida av det också, i o m att jag får vaxproppar alltför ofta. Är man flitig tops-användare (som jag), så trycker man lätt in vaxet då man kör in topsen för långt i hörselgången.
  • Det äckligaste jag vet är toaletter. Det -om något- kan få mig att kräkas. Då jag sitter på en toalett, så kan jag inte låta bli att se efter hur nerkissat (?) golvet runtom är...och med mina hökögon, så ser jag alltid ALLT!
  • Jag har även en mycket ful ovana att dra bort skinn under fötterna (hemma framför TV:n) Har jag väl börjat, så kan jag inte sluta. Och OFTA slutar det med att jag dragit bort skinn så djupt att det börjar blöda och jag får jätteont då jag går.
  • Jag och Frun älskar att tagga varandra på SKITFULA saker på bortskänkes-sidan på facebook. Exempelvis om någon skänker bort en nopprig, fläckig, gul duk -så taggar jag Frun på annonsen, så hon måste gå in och svara inför den som skänker...att hon redan har en sådan till exempel...Haha, jag njuter varje gång jag "lyckas".


Jaa ni! Det finns så mycket mer jag skulle kunna berätta för er, men jag vet redan hur det snackas om mig...så jag avstår från det HÄR....Nu kanske många av er blev illamående. Andra skrattar skadeglatt. Medans vissa av er inte bryr sig. En del kanske t o m känner igen sig själva i det jag skriver.


Vilket som -så ska livet vara glatt att leva. Jag är en glad person, som älskar att busa och att retas. Och retar man andra, så måste man vara beredd på att äta upp sitt eget också. DÄRFÖR tycker jag om att bjuda på mig själv, och mina "brister"...jag vägrar att gå och vara bitter och seriös!

Mera skratt/bus/glädje åt folket!



Kram på er!//Linda




3 kommentarer:

ängeln i vitt sa...

Du är så härlig Linda :)

Anonym sa...

Haha, men du vet att du får igen när du minst anar det.... <3
/Frun

Anonym sa...

HAHAHA,jag älskar att läsa din blogg,skulle vara kul om du fanns på insta!!! Tack för alla inlägg du gör=) Marita