onsdag 11 juni 2014

Sjung om studentens lyckliga da´r....


NU så, har det lugnat ner sig lite här hemma och jag har tittat igenom det mesta av dagens bilder. Så här följer nu ett LÅNGT studentinlägg (med lite bilder på bal-tjejer också)


06.30 studsade sonen upp i morse, och jag hade somnat 04. Men det var bara att kliva upp och vackert hjälpa honom med kläderna...


Dukningen gjorde jag i ordning igår kväll.


Enkelt, som alltid då jag dukar...



Sen gick vi ut och tog lite kort innan han skulle iväg till skolan för fotografering.


Igår smyckade jag och Anders även entrén lite.


Vädret visade sig från sin bästa sida på morgonkvisten.


Vi har tyvärr ingen flaggstång, men svenska flaggan måste såklart fram -på ett eller annat sätt.


Dukningen igen.



Här nedan står jag och döttrarna och väntar på att få bli upphämtade av mina föräldrar, och det har börjat regna.


Utanför skolan -nedan- tillsammans med mina föräldrar. Min mormor ville inte följa med till utspringet då hon tyckte det skulle bli för känslosamt. Min bror och Anders jobbade, och ingen av dem fick tyvärr ledigt. Brorsans flickor gick i skolan. Barnens pappa kom inte heller (trots inbjudan). Bonusdottern gick i skolan, och bonussönerna -med respektive- jobbade.


Lite av det vi hängde runt halsen på honom.


Här kommer de springandes till musik. Min son har betygen i handen.





Under ceremonin tittade solen fram igen och det blev riktigt varmt. Då vi kramats och gratulerat gick vi iväg för att se kortegen. Då åker alla flak och lastbilar -med studenter- genom stan (till spelande hög musik).


Ni har säkert sett och hört på nyheterna om killen som ramlade av flaket och blev överkörd? Om inte -läs HÄR. Det var sonens f d klasskompis. Han var lite för berusad och ramlade av och slog i huvudet och fick sen benen överkörda.


Hemma en sväng senare med familjen för att äta den beställda maten -tacos.


Och jordgubbar med glass....


Mina två döttrar (speciellt den äldsta), blev så avundsjuka idag. Här provar den äldsta dottern brorsans mössa. Men hon får vänta två år till innan det är hennes tur.


Och då var ju lillasyster också tvungen att prova (hon har sex år kvar)....


Här nedan är sonen tillsammans med min älskade mormor Elsie.


JO! Sen igår då jag njöt av solen en timme på luftmadrassen i poolen (efter nattskiftet) så fick jag oväntat besök. Riktigt fin-besök. Frun kom förbi en sväng med bl a hennes dotter plus pojkvän -som skulle på bal.


Här nedan ser ni Fruns mamma till vänster, fruns dotter med pojkvän och så lilla frun själv!


Visst är dottern vacker? Hennes pappa är engelsman, så hon har engelskt påbrå.


Sen bar det iväg på fotografering för Anders dotter (som också skulle gå på balen) Alltså min fina bonus (hon har ju två äldre bröder också som har flyttat hemifrån).


SÅ FIN! Kolla rådjursögonen....


Här nedan tillsammans med kärleken i mitt liv (hennes pappa) -min Anders.


På väg till röda mattan....


PUH! Det var det det. Ett litet urval av alla bilder jag tagit. Nu ska jag röja här hemma och sätta alla sonens blommor i vaser bl a. Så är det sen dags för minsta dotterns skolavslutning imorgon.


Kram Linda



Inga kommentarer: