tisdag 3 juni 2014

Min 40-års present från Anders och trädgården just nu


Nu ska jag visa er vad jag fick i för tidig 40-års present av Anders. 4 stycken vita korgstolar från IKEA som jag hade önskat mig.


Jag fick dem redan nu eftersom det var nu de behövdes, då de gamla var trasiga. Här nedan ser ni exakt hur de ser ut. Bild lånad från IKEA, och länk till stolen HÄR. När vi skulle köpa dem på IKEA så hittade jag dem inte i deras kunddator, utan det stod att jag skulle kontakta personalen. Ivrig som jag är började mitt hjärta slå dubbelt så fort av nervositet. Saker och ting ska ju ske PÅ EN GÅNG när det gäller mig. Jag ville ju ha stolarna med mig hem NU, och inte få besked om att de var slut på lager...Men det visade sig att de skulle hämtas på varuutlämningen bara...*PUH*


Jag blev verkligen jätteglad. Nu kan vi njuta av stolarna hela sommaren, och jag behöver inte be folk -som kommer hit- att sitta försiktigt. Ni ser ju själva nedan hur några av de gamla såg ut under dynorna....


Tusen tack till min älskade Anders!

Nu raskt över till lite trädgårdsrapportering så här i början av juni.


Underbart ljuva förgätmigej ovan.


Katterna dricker ur fågelbadet flera gånger per dag, trots mina protester....


Denna söta brunnäva ovan fick jag av Frun tidigare i år, den -plus flera andra plantor. Det är så roligt då de tar sig, och nästa år hoppas jag att de är riktigt stora!


Våran andra utegrupp med den underbart sköna hängmattan bakom...under vårat magnifika äppelträd.


Aklejorna trivs här på våran tomt. Det kommer skott överallt, t o m i grusgången!


Soluret talar naturligtvis om vad klockan är...


Våran rhododendron blommar för fullt just nu.


Och nej, det är inte en av våra ormar. Utan en plastorm. Tanken är att den ska skrämma bort fåglar från jordgubbsplantorna. Tveksamt till om det blir någon större jordgubbsskörd i år dock, då jag nyligen flyttat alla plantor.


Däremot ser det ut att bli riktigt gott om lök och rädisor. Underbart! Och som ni kan se, så är det kattsäkrat till 100%. Inga katter ska kissa i pallkragarna här inte!


Avslutningsvis en bild på planteringen i cykelkorgen på den gamla cykeln under äppelträdet.

Det var det, det. Idag (tisdag) sägs det bli regn. Min sista lediga dag för denna gång. Men det gör inget om det regnar, för jag har lite att pyssla med inne. Jag ska bl a fortsätta mitt letande efter ett kvitto. Sist jag klippte gräset, så körde jag ju av sladden till poolen (jag tror att jag har berättat det) Sen gick mina dyra glasögon sönder. Och idag körde jag över en trädrot med gräsklipparen så remmen till hjuldriften gick av. SUCK! Gräsklipparen är bara två år gammal, och exakt samma sak hände förra året. Vi köpte den på JULA (dyrt) så det gick på garantin i fjol. Det var bara det att det tog ca två månader innan vi fick tillbaka den efter reparationen....

Och nu hittar jag inte kvittot (sen vi köpte den och även lagade den) Jag har letat och letat och slitit mitt hår, ni vet -jag med mitt kontrollbehov. Var sak på sin plats är det som gäller här hemma. Men kvittot är borta! Men jag ger mig INTE! Jag SKA hitta det. Typiskt mig, jag kan leta i timtal bara för att jag är så j-vla envis....

Nåväl, först lite sömn. 02.11 -dags att sova kanske?


Kram Linda



1 kommentar:

Huset på Backavägen sa...

Du har det så himla fint i din trädgård!! Dom där korgstolarna var superfina, vill också ha! Må så gott!
Kram Anki