tisdag 1 januari 2013

Vår i köket




Nu är det röda bortplockat i köket, och med tanke på vädret ute så får man nästan vårkänslor (?)  Dock åker nog snart broddarna på (trots pensionärs-varningen), för nu var det VÄLDIGT halt ute. Inne har mina kökshyllor fått göra plats åt enbart VITT porslin, och det valet är jag nöjd med!

Min mamma jobbar på intensiven här på Falu Lasarett, och nyss var hela 18 (!) stycken hemma bland personalen i vinterkräksjukan (på hennes avdelning)...Våran avdelning ligger i anslutning till (sitter ihop) med lasarettet, och ikväll började det även här....:/

Vi har spritat händerna och tagit vitpepparkorn, och hoppas verkligen på att vi klarar oss undan eländet (trots att vi fått ta rätt på efter en patient som är sjuk)

Nu ska jag sluta inbilla mig att jag mår illa, och istället dricka lite blåbärste :)


1 kommentar:

K sa...

VÅR ??? 2a januari...du e ju helt snurrig du ;D Puss kram <3