fredag 25 januari 2013

Idag är det ingen vanlig dag...


Vi hade välsignats med en underbar son, så jag önskade så innerligt att barnet jag NU väntade skulle vara en tjej. I smyg gick jag och sneglade på alla små klänningar och spetsprydda rosa kläder inne på barnavdelningen. Men jag vågade knappt tänka tanken, än mindre uttala det högt...

Då du till slut läggs upp på min mage kraxar din pappa fram med gråten i halsen:
-Det är en tjej (på 4826 gr) ! Min bästa förlossning samtidigt som det var den värsta. Ingen bedövning, men ett snabbt återhämtande.

Du hann knappt komma ut innan du gjorde din röst hörd. Och redan där visade du att du var en mycket bestämd och beslutsam tjej! Du växte upp till en oerhört disciplinerad, ordentlig, vacker, mogen och godhjärtad ung kvinna! Aldrig har du höjt rösten åt eller bråkat med mig.

Finaste, finaste Emilie! Idag blir du redan 16 år gammal. Var tar tiden vägen?

Jag älskar dig så enormt mycket!

Stort grattis på din dag!



1 kommentar:

Anna Stenberg sa...

Oj, blir tårögd! Stort Grattis!!! Kram Anna