torsdag 24 januari 2013

Nu har hon kommit!


Nu har hon äntligen kommit! Som jag har letat efter en sådan här! Madonna-ljusstake! Jag har länge sökt på tradera och ebay, samt googlat runt. Jag har skrivit och efterlyst en sådan i butiker nere i Danmark, utan resultat. Jag såg att Fågel Blå (Katherine) sålde en liknande en gång, men den hann jag tyvärr aldrig på. Fy vad jag grämde mig då...Men NU. NU. Jag hittade henne hos suedeco, som hade henne ute på auktion på tradera. Och jag fick henne dessutom till fyndpris :)


Hon är vacker! För tillfället får hon stå uppe på pianot i gruppen bland ljusstakar i fattigmanssilver, och andra favorit-ljusstakar....



Rakspeglarna bakom henne ska någon dag hamna på väggen ovanför pianot. I grupp (collage). Blir nog fint. Tre av speglarna kommer från Katherine.


I min tidigare jakt på denna madonna-ljusstake så hittade jag detta kors nedan, samt putto-ljusstaken....(men det är länge sen nu) Älskar dem med!


Det är så enormt roligt att hitta något man så länge sökt efter!


Nu ska jag brodera lite innan barnen snart ramlar hem från skolan och det ska lagas mat...sen måste jag slå in paket också, för imorgon har vi ett födelsedagsbarn här hemma. Ses då!



5 kommentarer:

Emmalill Frank sa...

Gud vad vacker!!! Så roligt när man äntligen får tag i saker man sucktat efter länge. Minns när jag äntligen fick tag i min gammal järnsäng (kommer du ihåg) Hur lycklig jag var.

Ps. Sängen är med i mitt senaste blogg inlägg ;)

Fågel Blå sa...

Hej!
Åhhh den var fin, jag såg den idag när jag var inne och kika hos Suedeco,
men det stod att den var utlagd på Tradera,
den gör sej fint hos dej, som allt det andra, speglarna är som pricken över i,
ösnkar dej en fin Kväll!
Jag skall springa ett varv på Loppis innan jag åker och arbetar,
Kramen Kathrine

Tidevarf sa...

Vilket fantastiskt fynd, kan förstå lyckan när du äntligen fann det du sökt. Har tittat runt på tidigare inlägg och så underbart du gjort med den gamla brudklänningen, jag gillade också de reportaget som du blev inspirerad utav.

Du har så fint, så jag lägger upp dig på min blogglista.
Kram
Anneli

Anna sa...

Fina bilder.
Kul med födelsedagsfirande.
Ha en bra dag.
Kram Anna

Huset på Backavägen sa...

Den var jättefin! Passar utmärkt hos dig och speglarna tror jag också blir supersnyggt!