söndag 16 september 2012

En dag i trädgården


Ni som har trädgård vet ju hur mycket jobb det innebär. 
Inte för att det var så mycket äpplen eller plommon i år, men det som är ska ju i a f upp från gräsmattan....
Våran gräsklippare gick också sönder för någon vecka sedan, och redan då var gräset långt. Så nu då vi lånade grannens gräsklippare (som dessutom behövs SKJUTAS tungt fram), var det ett rent h-vete att klippa det. Tungt som s-tan. Det var alltså JAG som klippte det, medans Anders sågade till det sista av väggen till flickornas rum.


 Trädgårdsdynor på väg in i garaget. Kolla ogräset under hammocken....


Anders i full action....


Så nu sitter då ÄNTLIGEN alla skivor uppe! Bara mitt jobb kvar -att måla färdigt ALLT *pust* Längtar tills allt är klart!


Katterna springer in och ut mellan våra ben, och ibland råkar någon stänga dörren utan att båda hunnit med in :/


Jag tycker mig höra syrran ropa. 
-Syrran, var är du?


-Men vad gör du DÄR syster yster? Kom in till oss! Jag ska snart få räkor av mamma! (Milla sitter ute på hammock-taket och dörren in är stängd)


De enda köpe-blommor som fortfarande är fina ute (förutom i rabatten) är de som är planterade i korgar på cykeln. På trappan välkomnar annars ljung våra besökare....

Nu får jag snart visst en stund hemma alldeles själv (ska bli såå skönt) Barnen har haft kompisar här i natt, alla utom Emilie. Och nu är en och badar i simhallen. En annan dansar på Dansstudion. En tredje ska iväg och dansa bugg. Och den fjärde "gömmer" sig i källaren. Och Anders åkte precis för att titta på hans söner som ska spela innebandymatch.

Så nu ska jag passa på att N J U T A av lugnet! :)


Inga kommentarer: