söndag 2 augusti 2015

Våran underbara helg


Hej på er!
Hoppas ni har haft en underbar helg, för det har vi haft! Våran helg har verkligen varit helt fantastisk! Vi började med att styra kosan mot Frun (med familj) direkt då jag vaknat efter nattskiftet (i fredags). Min 14-åriga dotter ville ju fiska...så här är vi nere vid sjön där de bor. Kvällssolen lyste så vackert över sjön fast klockan var över 20.

Bilderna som följer är av olika kvalité då det är både med och utan blixt, samt någon mobilbild.


Och visst nappade det. Hela fem stycken fick hon! Fyra mörtar och en abborre.


Och jag var såklart framme direkt med kameran för att föreviga varendaste liten firre..


Bonusdottern var ju också med, men hon hade ett annat bete...men efter att hon bytt bete så fick hon också napp.


Här har vi några av fiskarna som de fick...


Men fiskarna fick återta sin frihet, så vi hällde tillbaka allihopa. Det är Frun och dottern som ni ser ovan.


Här ovan står flickorna, och hunden ni ser är en av Fruns fina hundar.


De tog även en liten tur ut med båten...


Allt medans vi satt vid strandkanten och tjattrade och sipprade på lite vin.


Det var en magiskt vacker kväll, om än lite KALL!


Efter fisket åkte vi upp till Fruns mamma, som har en badtunna. Å guud så underbart skönt det är att bada i sådana! Vi myste. Ååå så vi myste!


En brasa tändes i grillen, och där satt vi och pratade och umgicks under månens sken.


Ovan- några i sällskapet. Och nedan ser ni Anders tillsammans med Frun (f d Det stora grå huset)


Titta förresten vilken vacker bukett Frun hade satt ihop till hennes mamma. Med bara blommor från Fruns egna trädgård. Hon är en fena på att få till fina buketter!


Innan vi åkte hem från dem så åkte vi ner till sjön för att dottern skulle få fiska en LITEN stund till, och se vad vackert det var DÅ...


Med månen som speglade sig i vattnet...


Lördagen började med en tur till Mockfjärd för att köpa en begagnad järnsäng som jag ska göra om till fåtölj. Jag har haft en sådan förut som jag sålt, men sen ångrat mig. Ni ska få se bilder på den sen...Efter det hamnade vi på en auktion en kortis. Tyvärr hade vi inte tid att stanna tills de började auktionera ut möblerna...jag har hört att de ska gå VÄLDIGT billigt just där...


Sen åkte vi och handlade lite innan det var dags att bege sig iväg till våra kära vänner M och K. Dock hann jag fota våran lilla Laban på hästkärran i trädgården först.


Där ligger han bra. Med utsikt åt alla håll.


Kvällen hemma hos M och K var så himla rolig. Det var alldeles för längesen vi sågs! Vi åt mat, drack lite vin och skrattade och hade allmänt trevligt! Underbara människor! Dock blev inga kort tagna under vårat umgänge.

Innan vi åkte dit hade jag lagt ner en kräftbur i älven -i närheten av där vi bor...mest för skojs skull, samt för spänningens skull. Jag är varken intresserad av att äta eller koka/döda någon kräfta. Jag ville prova min "fiskelycka" för att sedan släppa tillbaka den/dem. Idag åkte jag och 18-åriga dottern för att kolla om vi fått något napp. Och det första jag ser då jag kliver ur bilen är ett fyrklöver! Och med tanke på att jag och Anders firar FEM år nästa vecka, så hoppas jag det var ett gott tecken?! *ler*


Det är så vackert vid stället vi var på -nere vid älven...


En fin plats att sitta och mysa på, med lite picknick.


Tyvärr går det inte att bada där, då det är alldeles för strömt i vattnet.


Och till min stora lycka, så hade vi fått EN kräfta!


Och det var första gången NÅGONSIN som jag höll i en kräfta!


Jag är så himla stolt över mig själv!


Jag försökte få den att ta med sig mörten tillbaka ner i vattnet...


Men den brydde sig inte i den, utan ville bara ner i vattnet igen...vilket den såklart fick. Så nu har jag nog fått en stjärna på himmelen...*hihi*


Hejdå kräftan...väl i vattnet så tog den sats och spruttade snabbt iväg bakåt, med stjärten före!


Summa summarum, så har vi haft en riktigt skön helg, med älskade vänner. Ytterligare fina minnen att lägga på lager, med andra ord! Nu väntar två nätters arbete för min del- och sen är vi bortbjudna till våra kära grannar. Till deras fina sommarstuga. Det var av dessa goa grannar som vi fick våran lilla stuga som ska upp på gården, bara vi får tid...det går nämligen i ett just nu! Men jag klagar inte, för jag är så himla glad och tacksam över HELA min stora familj. För mina älskade vänner. Och för mitt "rika" liv. 

Efter dessa två nätter har jag dessutom hela två veckors semester...

Men NU ska jag möblera lite, och ta in järnsängen. D v s den blivande fåtöljen!


Vi ses senare ikväll igen- men då med lite inredning.




Kram Linda






2 kommentarer:

Carina sa...

Vilken härlig helg ni verkar haft & vilka underbara foton du tar, otroligt vacker natur <3
Ha en fortsatt härlig söndagskväll <3
Kramar Carina / Hjo
kattarsel@live.se

angie sa...

Kära Linda, tack för de vackra bilderna !!! Jag älskar katten och den gamla tränare !!! Hälsningar från Angie från Tyskland