torsdag 6 augusti 2015

Sovrummet & en tur till skogen


Halloj!
Här kommer några bilder från sovrummet...de är nog ett par veckor gamla, för numera har vi tagit fram det stora duntäcket igen. Det är ju riktigt kallt på nätterna (i a f då man har fönstret öppet)


Nybäddad säng- finns det något skönare?


När jag ser bilderna så blir jag lite sugen på att möblera om igen- vi får se om tiden och orken- men framförallt lusten infaller någon dag?


Mitt älskade dockskåp. Där står tiden still...


För er som inte vet det- så är vårat sovrum egentligen ett pannrum. Men det är helt underbart att ligga där nere och sova...svalt och skönt...och då det är kyligt är det ju en fröjd att krypa ner under ett varmt duntäcke.

Idag blev det ett läkarbesök för min del på eftermiddagen, och efter det åkte vi hem till Frun för en liten skogstur (!!) Ja, ni som känner mig vet ju hur rädd jag är för björnar...och därav går jag tyvärr ALDRIG i skogen. Men nu hade ju Frun med sig deras större hund, så då kunde jag faktiskt känna mig ganska så trygg. Så nu har jag gått i skogen för första gången på flera år. 1 1/2 timme var vi ute och gick.

Då vi kom fram till Frun så hade en av hennes katter precis tagit en liten näbbmus. Stackaren, jag var nästan på väg att göra mun- mot- mun -metoden...*skojar*


Vi klädde på oss rejält, då Frun varnade oss för alla mygg...


Ovan ser ni min Anders, och nedan ser ni Frun samt ryggen på min bonusdotter. Det var vi fyra som gav oss ut.


Snyggare och mer sexig skogsmulle får man leta efter. Min älskade Anders.


Gissa bajset?


Rätt svar: älg, såklart!

Växten nedan sa Frun var väldigt giftig...och nu minns jag ju inte vad den hette. Och nog för att jag är en rännstensunge, men jag såg i a f att det inte var L I N G O N. Så mycket vet jag. *blink*


Tillsammans fick vi ihop lite kantareller till Fruns kvällsmacka. För ingen i våran familj äter då svamp...


Älgflugor klarade vi oss ifrån tack och lov. Myggen var desto fler...och så även detta kryp nedan...


Fästingar! Bonusdottern plockade tre stycken på hunden direkt då vi kommit tillbaka från skogen.

Lite blåbär fick vi också ihop. Det räcker då till en blåbärspaj åtminstone.


Japp, det var dagens "happening" det.


Vi ses och hörs snart igen.




Kram Linda





1 kommentar:

Carina sa...

Härligt att komma ut i skogen men jag skulle också va rädd för att möta björn...:/
Växten heter Tibast, supergiftig hela den, alltså blommor, blad, bär, rubbet...men jag har planterat den här hemma för den är så himla vacker när den blommar....
Trevlig helg till dig & familjen <3
Kramar Carina / Hjo
kattarsel@live.se