måndag 24 augusti 2015

Min klocksamling


Hallå igen!
Resten av familjen sover, så jag gör ett till blogginlägg tätt inpå det förra. Framför mig har jag min LÅNGA jobbvecka, och Anders börjar jobba idag -måndag- efter sin semester. Tråkigt då vi har haft så mysigt ihop. Men men -that´s life!

Hörrni. Jag följer ju många bloggar, och tittar ju dessutom i en hel del inredningstidningar. Och i många tidningar ser man olika fågelholkar inomhus, som prydnad. Så jag blev inspirerad och började googla runt. Men antingen hade de för mycket färg, eller så var de så dyra. Då slog det mig att jag sett fågelholkar hos JULA till bra pris. Så nu sitter det två fågelholkar i vardagsrummet, vitmålade. Köpta på JULA till mindre än halva priset som man får ge för en fågelholk på nätet. Precis i min stil blev de dessutom. Sen får ni ruska på huvudet och tycka att jag är konstig- det gör inget.

I helgen hittade jag dessutom en till gammal klocka på en av facebooks säljsidor. Jag hade ju en samling sen förut, och de är dyra dessa gamla klockor. Men tjejen som sålde ville endast ha femtio kronor för den?!


Det är klockan som ni kan se här. En exakt likadan hade jag sen innan, men jag tycker de är så fina...och det är alltid fint att ha en hel samling ihop. En grupp.


Jag räknade till åtta klockor nu. Och nu har jag inte plats för fler, så nu får det nog räcka...


Sen var vi till några av mina bästa vänner i fredags, och då hade hon köpt en klocka till mig då hon hittade en på en loppis. Så himla fint gjort, då hon vet att jag samlar på dem...tack igen finast du!


En av mina plättar på tråd har fått flytta runt en hel del den senaste tiden, hoppas bara inte den blir sur på mig för det?


Mina gamla vikter fick hamna högst upp på skåpet där klockorna stod förut. Skåpet underst är vårat TV-skåp. Och till höger skymtar ni köket.


Och ena taggtrådskransen hänger längre ner än den andra...sånt där klarar jag inte av, med mina kontrollbehov...men nu har jag grejat och pysslat och haft så fullt upp den senaste tiden att jag inte orkar bry mig. Egentligen måste hela huset storstädas...men ski-en ligger väl kvar tills jag får tid att ta reda på den...*blink* Nu till veckan blir det då bara jobba och sova, mer orkar jag inte då jag jobbar fem nätter av sju (femtio timmar)


Jag hoppas även att tandläkaren hör av sig denna vecka, då jag får äta värktabletter dygnet runt nu...jag behöver dra ut tänderna snarast. Tyvärr (tandläkarskräck)...


Vi ses och hörs snart igen!




Kram Linda





Inga kommentarer: