lördag 29 augusti 2015

Kabeltrumma som vardagsbord


Hej hej!
Hoppas ni har en skön helg? Min tillbringar jag på jobbet, men för närvarande är det lugnt..*peppar, peppar* Hörrni. Jag har länge tyckt att vårat vardagsrum har varit alldeles för stort för våran lilla soffhörna. Och häromkvällen så slog det mig att vi ju hade en kabeltrumma på gården.


Jag tog in den, och den passade perfekt. Då jag tog in den var den dock dyblöt efter spöregnet som kom häromdagen. Men nu har den torkat hyfsat.


Stiften ska jag ta ur, och så ska jag ev betsa den (?) och slipa den lite. Stiften gick nämligen inte att få ur då den var blöt och uppsvälld.


Då jag kom in i vardagsrummet för att fota, låg min lilla prins i soffan och var på väg att ramla ur den...


Men så märkte han att jag var där, och då reagerade han...


Först vände han sig och la sig igen...


...men då jag gick in i köket kom han efter...Ni med katt känner nog igen detta "fenomen". Svansen rakt upp betyder dessutom "Hej jag tycker om dig".


Nu kan ni se den lilla gången som vi har mellan kök och vardagsrum, med två garderober/skrubbar åt vardera håll.

I det stora hela blev jag väldigt nöjd med kabeltrumman som vardagsrumsbord. Lite bets, utdragning av stift och slipning bara...


...men det får bli till veckan då jag är långledig!

Avslutningsvis ett par mobilbilder från kvällen då jag tog in den (kabeltrumman)


Mys med tända ljus!







Kram på er!//Linda





1 kommentar:

Jennys Vita Villervalla sa...

Jättefint! Ett tips är att vaxa kabeltrumman med t.e.x JDLs vax, som finns i olika nyanser.
Jag har bara provat deras vita vax, både på trären och vitmålad yta.
Blev superfint vilket som, och lätt att torka av och hålla rent.
Fin helg till dig!
Kram
Jenny