fredag 7 augusti 2015

Biverkningar av mediciner *varning för gnäll*


Hej på er!
Här kommer ett extremt gnälligt inlägg, och för er som inte vill läsa sådant- så ber jag er sluta läsa HÄR. Jag har nämligen sådana hemska biverkningar av mina mediciner. Och ikväll är det fruktansvärt jobbigt!


Jag äter ju delvis penicillin mot infektionen mellan tänderna. Och så har jag fått lite andra nya mediciner som ska förbättra min hälsa.


Och trots att jag är inne på tredje dagen med penicillin, så måste jag fortfarande ta smärtstillande mot tandvärken. Dessutom har jag en hemsk huvudvärk (som inte det smärtstillande verkar bita på). Fruktansvärd klåda på kroppen, speciellt ryggen. Illamående. Sådan yrsel att jag för tillfället bara kan ligga. Och sist men inte minst svamp i underlivet- som kliar och svider som attan.

Och flera gånger under dagen har jag sagt till Anders att jag snart tappar förståndet, jag håller på att bli tokig -känns det som! Jag vill bara sova, så jag slipper känna allt. Kul semester liksom (jag som har så kort semester)...


Ja ja. Fortsätter det så här, så lär ju vissa mediciner tas bort. Men jag måste försöka kämpa på LITE till. Imorgon ska vi iväg på en heldagsutflykt, och då vill jag ju definitivt må bättre.

Buketten ni kan se på bilderna är från trädgården, och jag försöker lära mig att få ihop bättre buketter än jag hittills har lyckats med. Denna blev jag ganska nöjd med faktiskt.

Hoppas ni får en bra helg, och hoppas jag mår bättre nästa gång vi ses?



Kram från Gnäll- Linda





1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dig, det låter ju hemskt med alla biverkningar och tandvärk är verkligen tortyr. Hoppas det ordnar upp sig för dig, kryakramar i mängder=) Marita