fredag 14 augusti 2015

Jag behöver ventilera mig lite...


Hallå!
Det blev visst ingen helgpaus från bloggen för min del..men jag behöver skingra tankarna och samtidigt har jag lite behov av att skriva av mig. Detta är ju MESTADELS en inredningsblogg, men den senaste tiden har det blivit en hel del privata bilder. och det är egentligen inte meningen..Men för tillfället är det visst så.

Jag ska inte tjata ut er om min tandvärk, men just nu är den olidlig. Jag var ju till tandläkaren igen häromdagen, och hon konstaterade att jag även hade ett riktigt djupt hål i överkäken...som hade gått in mot nerven. Så antingen behövde den rotfyllas, eller dras ur. Och jag valde det sistnämnda- då den satt längst bak. Med andra ord så ska jag dra ut två tänder. Hon erbjöd sig att göra det direkt, men jag är ju så rädd...så jag har fått remiss skickad, och ska då få bli nersövd...

MEN. Står jag inte ut med värken så ska jag höra av mig, så öppnar tandläkaren tanden för att lätta på trycket....hujedamig! *hjälp*


Så dessa två bilder jag visar först, får symbolisera TID. Jag hoppas jag får en tid snabbt- så jag får hjälp så fort som möjligt. Men nog om det nu.

Bilderna ni får se i detta inlägg är tagna med både kamera och mobil, samt någon även med blixt.

Vi hade mamma och pappa samt mormor hem på fika för någon dag sedan. Även brorsans flickor var med, då brorsan jobbade. Jag tog lite kort då vi satt och fikade under äppelträdet. Först ut min enormt fotogeniska 18-åring...


Och så finaste lilla mormor...


Bonusdottern tillsammans med myskatten Klara.


Lilla prins Laban ville såklart vara med han med, speciellt och busa ovanför oss -i äppelträdet.


Min 18-åriga dotter var på väg till sommarjobbet, så det är därför hon har arbetskläder på sig. *SMYGREKLAM*


Pappa matar Laban med vaniljsås...


Och så min lilla favoritgubbe- Anders.


Vi blev att diskutera våra takpannor, så plötsligt var pappa på väg upp på taket. 59 år, spenslig som en sticka- då han aldrig kan sitta still trots att han nyss fått avgångsvederlag och redan är pensionär! Obs! Där cykeln står ska det G R Ä V A S snart...


De flesta i denna familj ÄLSKAR ju sött, så då jag frågade om någon ville ha lite vaniljsås innan jag hällde bort det som var kvar på kvällen -så kastade sig tre stycken över den likt G A M A R (som ni kan se)


Och så efter många turer hit och dit så lyckades då min dotter och hennes pojkvän övertala oss föräldrar att hon skulle få åka ner själv till Gnesta över en natt. Och vad som hände på tåget kan ni ju läsa i inlägget före detta. Hon skulle byta tåg i Stockholm, och jag var så OROLIG, så OROLIG. Herregud. Men konduktören hade förklarat för oss hur hon skulle gå, och jag var med henne hela tiden via mobilen..så allt gick ju bra. Här nedan fick jag en bild på de kära ungdomarna.


Även om det bara handlar om en natt, så saknar jag henne enormt! Det blir så tomt då hon inte är hemma och de andra "barnen" mest är på sina rum eller jobbar. HUR SKA JAG ÖVERLEVA DEN DAGEN DÅ ALLA HAR FLYTTAT?! Det gör så ont i mammahjärtat bara jag tänker på det...

Ikväll hittade jag -förresten- ett fyrklöver under min kvällspromenad, så nu hoppas jag verkligen att min önskan slår in! *skrockfull*


Jag har hittat en liten ny avstickare på min vanliga runda. Den går en liten bit genom skogen (lagom för att jag ska våga gå där själv), och det är så fint...så jag tog ett par mobilbilder för att visa er...


Solen var på väg ner, och dess strålar letade sig fram mellan träden...


Hoppas ni har fått möjlighet att ha en lika skön stund idag -som denna donna nedan...


Våran lilla prinsessa på ärten som vi har fått lite problem med, då hon har börja protestkissa inne om inte vi serverar den mat HON vill ha...*grrr*


Jaha, nu ska vi (jag och Anders) visst se på film tillsammans med 18-åriga dottern..och DET är inte varje dag det sker.


Fortsatt trevlig helg önskar jag er!




Kram Linda





Inga kommentarer: