fredag 9 december 2011

Kära saker & ting

Alla har vi väl våra egna personliga favoriter bland våra saker hemma? Jag har vissa saker som jag A L D R I G släpper taget om....En av dem är våran skärmvägg som jag till min stora lycka hann först att köpa av denna goa tjej :) Vi har det supertrångt i sovrummet, men vad göra av alla saker som man "behöver" ? ;)

Den skärmar av mellan vårat sovrum och vardagsrum (vi har ingång även från köket). Vi har inte bestämt oss än för om vi ska sätta en vägg emellan eller inte? Men JUST NU fungerar det suveränt så här :)

Jag orkade inte bädda sängen för er skull *sorry*, och högen i korgstolen - kan jag berätta - är mitt "klimakterietäcke"...Vi har ju oftast tre täcken då i sängen. Ett som är 1.60 brett (som Anders absolut ska sova under), samt två andra..ett svalare och ett varmt. Anders är ju som en kamin att sova bredvid, det går bra en stund men sen vill jag vira in mig i mitt eget täcke. Men då jag SOMNAR ska jag ha SVALT, för att sedan vakna på natten och frysa :/ LITE tidigt för klimakteriet kanske, jag har ju nyss fyllt 37 år ? ;)

Sen var det ett tag sedan ni fick se dockskåpet, som nu också firar jul :) Granen längst upp går faktiskt att tända- så det blir såå mysigt så! Dockskåpet är en annan kär pryl som jag inte släpper i första taget!

Klicka på bilden två gånger för att förstora om du vill :)

Jag kan säga att jag inte är ensam om att plocka i det här hemma. Både bonusdottern och min äldsta dotter som fyller 15 år i januari är där och pysslar emellanåt ;) Ni vet väl att jag har två andra bloggar också? Den ena är just en dockskåpsblogg, så är DU intresserad av det så finns länkarna i högra sidospalten (klicka på dockskåpsbilden där för att komma dit)

Apropå min snart 15-åriga dotter, så lider jag så med henne nu. Hon pluggar och pluggar. Fem prov på bara några dagar. Det känns som att stackaren inte alls har någon fritid :( Sonen har sällan prov, och aldrig läxor. Han går ju första året på gymnasiet och de gör det de ska i skolan :)
10-åringen har sällan läxor. Jag har haft turen att "få barn" med en väldigt intelligent pappa, så de har väldigt lätt för att lära (till skillnad från en annan)

Jag vet hur det är att INTE ha det så lätt också, dels genom jobbet...Men sen så har ju då min bonusdotter på nyss fyllda 13 år dyslexi, och p g a det VÄLDIGT JOBBIGT i skolan :( Hon behöver extra stöd och hjälpmedel inte bara i skolan utan även många timmar hemma per dag. Det är jobbigt för henne, men jag är tacksam för att hon NU äntligen får så pass bra hjälp i skolan..sen att det bara tog fyra år typ innan de fattade att hon behövde extra stöd...Ja, ja bättre sent än aldrig :)

I helgen som kommer ska vi äntligen ta hem granen :) Sen blir det att ha jour för tonåringarna som både ska LANA (sonen samt S J U kompisar HÄR, tur vi har källaren åt dem *haha*) och ha "luciavakande" hela natten mellan lördag och söndag *gulp* De "hänger" då på en fritidsgård hela natten fram tills klockan 09.00 på söndag morgon, och det är drogfritt och finns vuxna runt dem hela tiden...Men ändå, liite oroligt är det :/

Söndag blir det årets lucia-show i en stor, mäktig kyrka vi har här i stan :) Bonusdottern sjunger i kör, och DET luciafirandet går inte av för hackor. Har varit på det flera år i rad..och jag lovar att INTE ETT ÖGA ÄR TORRT ;)

Oj, vad jag "babblar på"..Nu ska jag passa på att dra upp volymen på Carolas julskiva innan alla barn ramlar hem från skolan.....


Puss på er



4 kommentarer:

Tinas bo sa...

Ja vikskärmen är härlig!!
Har oxå några saker jag ALDRIG skulle göra mig av med!! hihi
Kollade i butiken *Miss Sophie*, jisses vad vad mycket snyggt de har!! men fasiken vad dyrt allt är... phuuuu!!
Vad fint du/ni gjort i dockskåpet!!

Ha en mysig fredag
Kraaam Tina

Systrarna Virrpannor sa...

37, ja är 23,24år om typ en vecka och ibland tror ja att ja oxå hamnat där i klimakteriet. =P

Ewa sa...

Vill bara önska Dej en fin helg och säga att jag följer din blogg med glädje så ofta jag kan <3
Kram
Ewa

Fågel Blå sa...

Hej!
Så fina biler från ditt fina hem!
Jag är glad att du är så nöjd med skärmväggen!
Och den passar så superbra hos dej!
Ditt dockskåp är också väldigt fint, och jag satt nyss och kikade på alla fin möbler och småprylar som du har inrett med,, jösses så mycket fint!
Jag har ett gammalt dockskåp ett riktigt gammalt, med gamla möbler i, ja lite nya förstås!
Men jag kommer mej aldrig för att ta bilder och visa, skall försöka att skärpa mej
Önskar dej en fin Adventshelg

Kramar Kathrine